تعهد گوگل به اروپا در مورد هوش‌مصنوعی

گوگل تعهد داد تا برای تقویت مهارت‌های هوش مصنوعی در اروپا 25 میلیون یورو بودجه اختصاص دهد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از رویترز، گوگل متعهد شد 25 میلیون یورو (26.98 میلیون دلار) برای کمک به مردم اروپا جهت یادگیری استفاده از هوش مصنوعی اختصاص دهد.

این غول فناوری با اعلام این بودجه در روز دوشنبه گفت که برنامه‌هایی را برای شرکت‌ها آماده کرده تا آموزش‌های هوش مصنوعی را بیشتر کند.

این شرکت همچنین مجموعه‌ای از آکادمی‌های رشد را جهت حمایت از شرکت‌هایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند راه‌اندازی خواهد کرد و دوره‌های آموزشی آنلاین رایگان هوش مصنوعی را به ۱۸ زبان ارائه خواهد داد.

آدریان براون، که این طرح را در کنار گوگل اجرا می‌کند، گفت: «تحقیقات نشان می‌دهد که مزایای هوش مصنوعی می‌تواند نابرابری‌های موجود را تشدید کند به‌ویژه از نظر امنیت اقتصادی و اشتغال».

وی افزود این برنامه به مردم در سراسر اروپا کمک می کند تا دانش، مهارت ها و اعتماد به نفس خود را در مورد هوش مصنوعی توسعه دهند.

گوگل ماه گذشته، اعلام کرد که یک میلیارد دلار برای ساخت یک مرکز داده در خارج از لندن سرمایه گذاری خواهد کرد، زیرا در حال حرکت برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد خدمات اینترنتی در این منطقه است.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه