بازی‌ها به این ابزار هوش مصنوعی مجهز می‌شوند

پلتفرم ساخت بازی «روبلاکس» از مدل زبانی بزرگ برای پشتیبانی از ترجمه بلادرنگ در بازی‌ها استفاده کرده‌است.

به گزارش گروه علم و پیشرفت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از انگجت، پلتفرم ساخت بازی روبلاکس از هوش‌مصنوعی برای ترجمه آنی در بازی‌های خود استفاده کرده تا کاربران از این طریق بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

این پلتفرم با استفاده از مدل زبانی بزرگ، ترجمه آنی را در بازی‌های خود ارائه کرده تا 16 زبان پشتیبانی شده در روبلاکس را مدیریت کند. افراد با این سیستم پیاده سازی شده حتی می توانند الفاظ عامیانه را هم تشخیص دهند. در نتیجه، پنجره چت همیشه مکالمه را به زبان خود کاربر با تأخیر کمی در حدود 100 میلی ثانیه نمایش می‌دهد. همچنین می توانید روی نماد ترجمه در سمت چپ هر خط کلیک کنید تا آن را به زبان اصلی ببینید.

به گفته دنیل استورمن مدیر ارشد این شرکت، تیم توسعه‌دهنده این ویژگی، علاوه بر به‌روزرسانی‌های مداوم، یک ابزار بازخورد برای کمک به بهبود کیفیت ترجمه راه‌اندازی خواهد کرد.

استورمن افزود که تیم او در حال حاضر به دنبال ترجمه خودکار متن روی تصاویر، بافت‌ها، مدل های 3 بعدی و موارد دیگر هستند. از آنجایی که روبلاکس از چت صوتی پشتیبانی می‌کند، گیمرها از سراسر جهان می‌توانند به طور یکپارچه به زبان خود در پلتفرم با یکدیگر صحبت کنند.

روبلاکس یک پلتفرم ساخت بازی آنلاین چند نفره است که به کاربران اجازه می‌دهد تا بازی‌های خودشان را طراحی کنند و بازی‌هایی که طراحی کرده‌اند با دیگر بازیکنان به اشتراک بگذارند و چندنفره بازی کنند. این پلتفرم میزبان بازی‌های شبکهٔ اجتماعی است.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه