ارتباط افسردگی و دمای بدن چیست؟

تحقیق جدید دانشمندان روی داوطلبان 106 کشور نشان داد که افراد با سطوح بالاتری از شدت علائم افسردگی، دمای بدن بالاتری دارند.

به گزارش گروه علم و پیشرفت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از آی‌اف‌ال‌ساینس، مطالعه جدید دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در مورد دمای بدن افراد که از اوایل سال 2020 آغاز شد به مدت 7 ماه به طول انجامید و شامل داوطلبانی از 106 کشور بود. شرکت کنندگان داده های دمای بدن خود را ثبت کردند. هدف اصلی این مطالعه ارزیابی این بود که آیا ردیابی دما می تواند ابزار مفیدی برای تشخیص زودهنگام کووید-19باشد یا خیر.

شرکت کنندگان علاوه بر ثبت دمای بدن خود یک بار در روز، نظرسنجی ماهانه ای را تکمیل کردند که شامل یک پرسشنامه تشخیصی در مورد علائم افسردگی بود.

اکنون کاوش در داده‌ها نشان داده که افرادی با سطوح بالاتری از شدت علائم افسردگی دمای بدن بالاتری دارند. این اولین بار نیست که افسردگی و دمای بدن به طور آزمایشی با هم مرتبط می شوند. در حالی که این مطالعه بزرگ بدون شک به حل کردن این پازل کمک می کند، هنوز نمی توان با اطمینان گفت که آیا افسردگی دمای بدن را افزایش می دهد یا اینکه دمای بدن بالاتر از حد متوسط یک عامل خطر برای افسردگی است.

ما همچنین نمی دانیم که آیا دمای بالاتری که در افراد افسرده ثبت می شود به این دلیل است که بدن آنها گرمای بیشتری از حد معمول تولید می کند یا به این دلیل که تنظیم دمای آنها مختل شده است.

افسردگی در بین جمعیت مشکلی رایج است، به طوری که تخمین زده می شود که از هر 5 بزرگسال آمریکایی، یک نفر به این بیماری مبتلا شده است. در نتیجه، استفاده از داروهای ضد افسردگی در برخی مناطق به بالاترین حد خود رسیده است، اما این داروها برای همه موثر نیستند و می توانند با عوارض جانبی نگران کننده ای همراه باشند.

تلاش علمی برای ایجاد درمان‌های جدید و بهتر برای افسردگی ادامه دارد. شاید، درمان های مربوط به دمای بدن می تواند روزی بخشی از این بسته را تشکیل دهد.

نتایج این مطالعه در Scientific Reports منتشر شده است.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه