ارائه ۳ هزار نفر روز آموزش در راستای فرهنگ مصرف ماهی در همدان

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از ارائه ۳ هزار نفرروز آموزش در راستای ترویج مصرف ماهی خبر داد و گفت: اعتباری معادل ۵۰۰ میلیون تومان در راستای آموزش و ترویج پرورش و مصرف ماهی در استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از همدان، احمد بختیاری صبح امروز در کارگروه صنعت شیلات در سالن جلسات شهید خواستان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ترویج فرهنگ مصرف ماهی در استان اظهار کرد: به منظور افزایش سرانه مصرف و ترویج فرهنگ مصرف ۱۲۰ دوره آموزش تئوری و عملی طبخ آبزیان به تعداد ۳ هزار نفر روز برگزار شده است. 

وی با بیان اینکه این میزان آموزش در هر ۱۰ شهرستان استان برگزار شده است افزود: هشت جشنواره طبخ آبزیان در نهاوند، همدان، درگزین، اسدآباد، فامنین، کبودراهنگ و تویسرکان برگزار شده و تا پایان سال سه جشنواره دیگر در شهرستان‌های ملایر، رزن و بهار برگزار خواهد شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: در جشنواره طبخ غذاهای دریایی بیش از ۵۰ نوع غذای دریایی طبخ می‌شود و هر جشنواره با حضور بیش از ۳۰۰ نفر شرکت کننده و مسئولان برگزار می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش آبزی پروران نیز دوره آموزشی برگزار شده است گفت: ۷۵۰ نفرروز آموزش برای آبزی‌پروران در قالب ۳۰ دوره آموزشی مقدماتی و تخصصی برگزار شده است. 

بختیاری با اشاره به اینکه دو همایش در راستای مقابله با کم‌عبی، بهره‌وری آب و افزایش تولید در واحد سطح با استفاده از  تکنولوژی نانو اکسیژن و توربین عمود محور تولید برق نیز برگزار شده است تصریح کرد: علاقمندان و پرورش‌دهندگان ماهی می‌توانند از همایش‌ها و دوره‌های آموزشی بهره‌مند شوند. 

وی با تاکید بر اینکه اعتباری معادل ۵۰۰ میلیون تومان در راستای آموزش و ترویج پرورش آبزیان و مصرف ماهی در استان در نظر گرفته شده است ادامه داد: پیش‌بینی تولید ماهی خوراکی تا پایان سال ۷ هزار تن، ماهی زینتی و زالو طبی ۵۲۵۰ هزار قطعه و  بچه ماهی ۲۱ میلیون قطعه است. 

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر صادرات یک‌هزار تن قزل‌آلا به صورت بسته‌بندی و فیله از استان به روسیه گفت: صادرات ماهیان زینتی به شکل غیرمستقیم از استان انجام می‌شود.

پایان پیام/۸۹۰۳۳/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه