حدود ۷۰۰ هزار مسافر دریایی در بنادر قشم جابجا شدند

مدیر بنادر و دریانوردی قشم علی اشتری : این تعداد مسافر زمستانی با آمد و شد پنج هزار و ۳۷۶ شناور مسافری و حمل خودروی تحت نظارت اداره بنادر و دریانوردی قشم ترابری (حمل و نقل) شده اند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بندرعباس، علی اشتری مدیر بنادر و دریانوردی قشم امروز اظهار کرد : این تعداد مسافر زمستانی با آمد و شد پنج هزار و ۳۷۶ شناور مسافری و حمل خودروی تحت نظارت اداره بنادر و دریانوردی قشم ترابری (حمل و نقل) شده اند. 

وی ادامه داد: در این مدت ۱۵۰ هزار و ۹۴۰ دستگاه انواع خودرو سواری و عمومی هم از مسیر دریایی توسط ۳۵ فروند شناور لندینگ کرافت (شناورهای ویژه حمل خودرو) از بنادر لافت و پل به صورت ایمن جابجا شدند. 

مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم توضیح داد: در چهار روز تعطیلات دهه فجر منتهی به روز ۲۲ بهمن‌ماه امسال در اسکله های گردشگری این جزیره ۲۴ هزار و ۲۱۶ رفت و آمد دریایی برای حمل و جابجایی ایمن ۲۵۳ هزار و ۸۳۰ گردشگر ثبت و گزارش شده است. 

اشتری گفت: شهرستان قشم ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

وی افزود: ۱۰ اسکله گردشگری مجاز در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل، دهخدا و گوران و بندر بهمن شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. 

رییس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان قشم اضافه کرد: سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پل شهرستان بندر خمیر به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.»

پایان پیام/
 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه