تالاب شاداب «سرخرود»، جایی که مردم طبیعت را در آغوش می‌کشند + فیلم

تالاب قوهای سرخرود مهم‌ترین زیستگاه زمستان‌گذرانی قوهای فریادکش در کشور است که بخشی از جمعیت اصلی قوهای فریادکش حوزه خزر را همه ساله پذیرا است.

آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد ـ مازندران؛ «تا کسی به این منطقه سفر نکنه، نمی‌تونه ارزش این‌گونه رو درک کنه» این سخنان قهرمان اسماعیلی رئیس اداره محیط زیست شهرستان محمودآباد است که از عمق زیبایی قوهای مهاجر در تالاب سرخرود می‌گوید.

 

آرامش قوهای مهاجر در تالاب سرخرود

 

طی سال‌های اخیر حجم زیادی از طبیعت‌دوستان به‌ویژه پایان هفته‌ها، برای دیدن این گونه از پرندگان وارد تالاب سرخرود شده و این همه زیبایی را مشاهده می‌کنند؛ می‌توان گفت تالاب سرخرود، بهترین منطقه گردشگری میان مناطق جلگه‌ای و شهری است.

تالاب قوهای سرخرود مهم‌ترین زیستگاه زمستان‌گذرانی قوهای فریادکش در کشور است که بخشی از جمعیت اصلی قوهای فریادکش حوزه خزر را همه ساله پذیرا است.
 

شادی مردم در عین تماشای قوهای مهاجر


رئیس اداره محیط زیست محمودآباد بیان می‌کند که قبل از حضور پرندگان تمام تمهیدات برای میزبانی این گونه از پرندگان اندیشیده شده تا قوها وارد این منطقه شوند.

اسماعیلی اضافه می‌کند که شعار ما «دوربین به جای تفنگ» است؛ که خوشبختانه در این زمینه هم فرهنگ‌سازی مطلوبی انجام شده است؛ به گونه‌ای که طی سال‌های اخیر مردم واقعا از این فضا لذت می‌برند.

 

منظره دیدنی از قوها در کنار غروب آفتاب


مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران کوروس ربیعی ادامه می‌دهد که دوستداران حیات و محیط بانان منطقه شبانه‌روزی با حضور در محل تالاب قوها در وزرامحله سرخرود، حفاظت قوها را تا پایان فصل مهاجرت برگشت برعهده دارند.
 

توزیع ذرت در دل تالاب برای تغذیه قوها


ربیعی می‌گوید که البته محیط تالاب به لحاظ شرایط امنیتی و سطح آب در وضعیت مساعدی قرار دارد.

 

 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م/ض

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه