اصلاح و بهسازی ۱۳۰۰ کیلومتر از شبکه برق استان قزوین

جانشین مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: در دولت سیزدهم اصلاح و بهسازی ۱۳۰۰ کیلومتر از شبکه برق ۳۷۰ روستای استان در قالب طرح بهارستان و با هدف کاهش تلفات و افزایش ایمنی صورت گرفته است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از قزوین، داوود عیوض زاده در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن همایش شرکت آب و فاضلاب استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر امسال، ۲۵۲ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۷۷ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری رسید.

وی پروژه‌هایی که در این دهه به بهره‌برداری رسید را در قالب توسعه و احداث و اصلاح خطوط برقی برشمرد و افزود: ۶۳ پروژه در قزوین، ۶۷ پروژه در تاکستان، ۲۳ پروژه در آبیک، ۲۱ پروژه در آوج، ۱۸ پروژه در البرز، ۴۰ پروژه در بوئین زهرا و ۳۷ پروژه در محمدیه جهت برخورداری بهتر مردم از این خدمات، افتتاح شد.

جانشین مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اضافه کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۴۵۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۶۴ میلیارد تومان در شهرها و روستاهای استان قزوین اجرا و به اتمام رسیده است.

عیوض زاده از افزایش ۱۴۰ مگاواتی آمپر پست‌های برق استان خبر داد و خاطرنشان کرد: اصلاح و بهسازی ۱۳۰۰ کیلومتر شبکه برق در ۳۷۰ روستای استان در طرح بهارستان با هدف کاهش تلفات و افزایش ایمنی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین ۳۳۸۰۹ مشترک عمومی و تجاری ۳۷۳۰۵ مشترک خانگی و ۱۴۷۶ مشترک صنعت و کشاورزی از ابتدای دولت سیزدهم به مشترکین استان اضافه شده‌اند و ۸۷۶۲ شعبه چراغ روشنایی در معابر استان قزوین نصب شده است.

جانشین مدیر عامل شرکت برق استان قزوین اهمیت افزایش انتقال داده ها و نصب تجهیزات مورد نیاز را مهم دانست و عنوان کرد: اجرای ۵۲ کیلومتر فیبر نوری با اعتبار ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به اتمام رسیده و اجرای حدود ۱۱۰ کیلومتر نیز در دست اجرا می باشد.

عیوض زاده گفت: در راستای حفاظت از محیط زیست و حمایت از انرژی های پاک اولین نیروگاه خورشیدی در قالب شهرک انرژی در بوئین زهرا با ۴۸ مگاوات برق و سرمایه گذاری ۷۲ میلیارد تومانی در حال انجام است.

وی همچنین از شتاب گرفتن روند توسعه شبکه برق به روستاهای استان با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی خبر داد و اضافه کرد: فاز اول برق رسانی به عظیمیه با ۳۰ میلیارد تومان آغاز شده است.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه