هشدار چین درباره فاجعه انسانی در رفح

وزارت خارجه چین امروز سه‌شنبه ضمن محکوم کردن حملات اسرائیل به رفح، خواستار توقف اقدامات نظامی بیشتر شد.

گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد؛ «خواستار توقف عملیات نظامی اسرائیل در رفح در اسرع وقت و بکارگیری هر گونه تلاش برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان بی‌گناه هستیم تا از فاجعه انسانی جدی‌تر در این منطقه جلوگیری شود»، این اظهارات امروز سه‌شنبه سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی در غزه است. 

وزارت خارجه چین ضمن بیان اینکه پکن از نزدیک تحولات در رفح را دنبال می‌کند، افزود «چین با اقداماتی که به غیرنظامیان آسیب می‌زند و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، مخالف است و آن را محکوم می‌کند». 

در حملات هوایی پیش از سحرگاه دوشنبه اسرائیل به رفح، شهر مرزی جنوب غزه، جایی که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی از حملات اسرائیل به آن پناه برده‌اند، حدود صد فلسطینی شهید شدند.

 

 

 

در پی این حملات و تهدید به حمله زمینی گسترده به این منطقه، بسیاری از کشورها شامل حامیان غربی اسرائیل درباره بروز فاجعه و پیامدهای ناگوار چنین تهاجمی هشدار داده‌اند.

سازمان ملل درباره انجام حمله زمینی، بدون برنامه‌ای برای محافظت از غیرنظامیان در این منطقه پرجمعیت هشدار داده و تاکید کرده «این مردم دیگر جایی برای رفتن ندارند». 

پایان پیام/م

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه