نیروهای مسلح منادی صلح و سازش در مرزهای فراملی هستند

معاون قضایی دادگستری همدان با اشاره به جشنواره سبکبالان مصلح گفت: نیروهای مسلح منادی صلح و سازش در داخل کشور و در مرزهای فراملی هستند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از همدان، سید هادی مصطفوی صبح امروز در آیین اختتامیه جشنواره سبکبالان مصلح با بیان اینکه مرکز حل اختلاف قوه قضائیه اقدامی چون توسعه فرهنگ صلح و سازش را بر عهده دارد اظهار کرد: این مهم بر پایه‌های فرهنگی و مذهبی ما بازمی‌گردد چراکه آیات قرآن کریم به کرات در این راستا تاکیداتی داشته است. 

وی با اشاره به اینکه در تفاسیر قرآن احسان در کنار عدل به کار برده شده است افزود: چون تکمیل‌کننده عدالت مسئله احسان است از همین رو برای اجرای عدالت از صدر اسلام، به مسئله صلح و سازش تاکید شده است‌. 

معاون قضایی دادگستری همدان در ادامه یادآور شد: نیروهای مسلح منادی صلح و سازش در داخل کشور و در مرزهای فراملی هستند. 

وی در بخش دیگر با تاکید بر اینکه کلید جشنواره سبکبالان مصلح بر اساس این مهم زده شده گفت: فراخوان جشنواره ضمن برگزاری جلسات متعدد داده شد و ظرف مدت کوتاهی بنا شد، اختتامیه در میلاد با سعادت سیدالشهدا برگزار شود. 

مصطفوی هدف جشنواره‌ را تبیین جایگاه صلح و سازش دانست و ادامه داد: طرح معتذرین نیز در همین راستا به عنوان یکی از طرح‌های ابتکاری استان همدان به منظور توسعه فرهنگ عذرخواهی و کاهش 
پرونده‌های قضایی عملیاتی شده است. 

وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: امیدواریم با برگزاری چنین جشنواره‌هایی در توسعه فرهنگ صلح و سازش در سطح کشور و استان گام هر چند کوچک برداریم.

معاون قضایی دادگستری همدان در پایان اضافه کرد: هیات‌های صلح در استان در حوزه‌های مختلف در این مراسم افتتاح شد و این مهم اقدام درخوری است در حوزه صلح و سازش محسوب می‌شود.

پایان پیام/ ۸۹۰۳۳

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه