راه اندازی ۷ نیروگاه خورشیدی جدید در استان قزوین

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به استفاده از انرژی پاک دارد و در این راستا تاکنون هفت نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۱.۳ مگاوات در استان قزوین تاسیس شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ١.٨ درصد افزایش داشته است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از قزوین، منصور اوجاقی در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات شرکت آب و فاضلاب استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهمی که در سطح استان قزوین به بهره‌برداری رسیده اصلاح و بهینه سازی پست ۲۲۰ به ۶۳ کیلوولت است که طرح اولیه آن در سال ١٣۴٨ به بهره برداری رسید و طی این سالها تجهیزات آن فرسوده شد.

وی از نوسازی کامل انجام گرفته در این طرح خبر داد و افزود: این پروژه اساسی ترین پست استان است که برق شهر قزوین و برخی شهرها و شهرک‌های صنعتی اطراف را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان خاطرنشان کرد: ورودی این پست از دو مسیر نیروگاه شهید بهشی در لوشان و پست ۴۴٠ کیلوولت زیاران است. همچنین در این پروژه ۳ ترانسفر ٢٣٠ به ۶٣ کیلوولت استفاده شده و مجموع اعتبار پروژه ٧٢٠ میلیارد تومان بوده است. بار این پست نیز در سال گذشته ١٣٠ مگاوات بوده و هم اکنون تا دو برابر امکان افزایش ظرفیت وجود دارد.

اوجاقی در خصوص طرح‌های مورد نیاز قزوین گفت: پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلو ولت برای منطقه شرق قزوین است که تجهیزات آن تهیه شده اما به علت افزایش قیمت زمین در منطقه مورد نظر، با چالش‌هایی روبرو هستیم که امیدواریم با همکاری مسوولین، این مساله به زودی حل شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی خط و پست کاسپین ۳ در شهرک صنعتی کاسپین از جمله برنامه های در دست پیگیری است، گفت: در این منطقه یک پست دائم با ظرفیت ۲ در ۳۰ مگاولت آمپر دایر است و در غرب شهرک نیز یک پست سیار به ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر داریم. برنامه‌ریزی ما تبدیل این پست به پست ثابت است و همچنین در این شهرک به دنبال ایجاد خط و پست سیار سی مگاولت آمپری هستیم که تا پایان سال و یا اوایل سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.

اوجاقی تاسیس پست سیار در آراسنج، افزایش ظرفیت پست برق آبیک، افزایش ظرفیت پست برق ناصرآباد و جلوگیری از افت ولتاژ با نصب خازن در منطقه بویین زهرا را از طرح های اولویت دار این شرکت برشمرد و اذعان کرد: صنایع سنگینی که مصرف برق آن ها بیش از ۷ مگاوات است باید با برق منطقه‌ای قرارداد بسته و مشترک ویژه شوند و ۱۸ شرکت مرتبط با صنایع سنگین استان قزوین مشتری ما هستند.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به استفاده از انرژی پاک دارد و در این راستا تاکنون هفت نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۱.۳ مگاوات در استان قزوین تاسیس شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ١.٨ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان اذعان کرد: وزارت نیرو در استان قزوین در بخش برق در حال پیگیری راه اندازی نیروگاه ۴۶۷ مگاواتی بوئین زهرا می باشد که زمین آن توسط اداره کل منابع طبیعی، به صورت موقت تحویل داده شده است.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه