بحران صندوق‌های بازنشستگی را تبدیل به فرصت کنیم

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: می شود بحران بازنشستگی را تبدیل به فرصت کرد اما باید تغییر نگاه داد. بیماری که بپذیرد که کارش تمام است کار او تمام است و از دنیا می رود.

به گزارش خبرنگار گروه رفاه اجتماعی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، آیین رونمایی از خدمات نوین و دستاوردهای ارزش آفرین امروز سه شنبه 24 بهمن 1402 در کتابخانه ملی برگزار شد. 

مهدی مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این نشست گفت:  بحران بازنشستگی وجود دارد، دو نگاه وجود دارد آیا صندوق بازنشستگی را باید به سمتی برد که تمام شود و یا اینکه می توان مسیری را باز کرد و مشکلات را حل کرد این دو نگاه و رویکرد است. 

وی افزود:  نگاه نخست می گوید بحران های صندوق های بازنشستگی مانند بمب است و دامن کشور را می‌گیرد که خروجی آن به صندوق ها بر می گردد. در نگاه دوم رویکرد ایثار است. این نگاه می گوید پدیده سالمندی یک فرصت است و می توان آن را مدیریت کرد. 

مسکنی با اشاره به ظرفیت های صندوق های بازنشستگی گفت: آنجا که دولت تصمیم گرفت که شیر رایگان را به مدارس بفرستد، بخش خصوصی کمتر توان خود را ظهور و بروز داد اما  مجموعه های ما این مشکلات را حل و وعده دولت را عملی کردند. 

وی یاداور شد: می شود بحران بازنشستگی را تبدیل به فرصت کرد اما باید تغییر نگاه داد. بیماری که بپذیرد که کارش تمام است کار او تمام است و از دنیا می رود. 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ما توفیق این را داریم که مستمری و موظفی بگیر بیش از ۲میلون و ۲۰۰ هزار را ۲۳ همت را به طور ماهانه پرداخت می کنیم. 

وی با اشاره به تلاش های جدید برای ورود افراد به صندوق بازنشستگی ابراز کرد: اصلاح شاخص‌های بیمه‌ای در صندوق فرصت پیش روی صندوق است‌. بیش از ۶۳۲ هزار نفر بازنشسته کارمند دولت قرارداد مدت معین و پیمانی در دولت داریم که بیمه آنها صندوق بازنشستگی نیست. اگر ورودی آنها به صندوق بازنشستگی بیاید، سالانه قریب به ۳۰ همت منابع وارد صندوق بازنشستگی می شود.

این خبر در حال تکمیل است...

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه