رئیس شورای شهر هرمز: مجوز دست فروشی برای غیربومی ها صادر نمی شود

رئیس شورای اسلامی شهر هرمز با اشاره به برخی تخلفات توسط دست فروشان غیر بومی بیان داشت:بر اساس تصمیمات اتخاذ شده به دست فروشان غیر بومی مجوز کسب و کار در شهر هرمز صادر نمی شود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بندرعباس، محمد درویشی رئیس شورای اسلامی شهر هرمز امروز گفت: باتوجه به فرهنگ غنی جزیره الشهداء هرمز، اصالت، نماد و هویت بومی محلی هرمز باید فضایی فراهم شود که این فرهنگ اصیل  و ریشه دار و غیرتمندی مردم این جزیره در صنعت گردشگری به کار برده شود.  

وی گفت: فضای گردشگری هرمز باید مبتنی بر هویت و اصالت بومی هرمزگان و به ویژه هرمز باشد. 

رئیس شورای اسلامی شهر هرمز بیان داشت: یکی از مسائل ضد فرهنگ هرمزگانی پوشش و سبک ظاهری غیرمتعارف و زننده دست فروشان غیر بومی است که متاسفانه در صورت عدم جلوگیری از شیوع آن بعنوان نماد گردشگری جنوب کشور بالخصوص هرمز معرفی می شود.

درویشی اظهارداشت: شایسته است گردشگران محترمی که به هرمز سفر می کنند سوغات هرمزگانی از دست فروشان بومی تهیه و به عنوان سوغات بهمراه ببرند.  

وی بیان کرد: محصولاتی که توسط دست فروشان غیر بومی در اماکن گردشگری هرمز بصورت فصلی در معرض نمایش و فروش گذاشته می شود منافی با فرهنگ و اصالت و هویت هرمز می باشد. 

رئیس شورای اسلامی شهر هرمز اظهار داشت: متاسفانه این نوع محصولات به مرور بعنوان محصولات هرمز در اقصی نقاط کشور منتشر خواهد شد که بازخورد صحیح و مناسبی به همراه نخواهد داشت. 

وی اظهارداشت: لزوم حمایت و ارتقای سطح نوآوری در فعالیت های تولیدی صنایع دستی بومیان هرمز شدیدا احساس می شود و برای احیای آن باید توسط مسئولان امر استانی چاره ای اندیشیده بشود. 

درویشی با اشاره به عدم فروش محصولات و صنایع دستی  بومی توسط دست فروشان هرمز  در سواحل  گفت:  متاسفانه اکثر بومیان هرمز که از شغل دست فروشی ارتزاق می کنند به جای تولیدات و فروش صنایع دستی متناسب با فرهنگ و اصالت بومی استان هرمزگان از محصولات فانتزی وارداتی و ضد فرهنگ ، فروش سنگ و کانی های هرمز استفاده میکنند که موجب تخریب فرهنگ بومی و زیست محیط این جزیره و استان می باشد.  

وی بیان داشت: در جهت توسعه اشتغال شهروندان طی سالیان گذشته تسهیلاتی هرچند خرد در زمینه حمایت از کسب و کار محلی بخصوص صنایع دستی به بومیان هرمز‌ داده شده که پیگیری نحوه استفاده در محل آن و هم افزایی این استعدادها به وضوح دیده می شود.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه