صاحبان زر و زور و تزویر صلح جهانی را به خطر انداخته‌اند

معاون اول سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حافظ صلح هستند گفت: کشورهای مستکبر و صاحبان زر و زور و تزویر با استفاده نامشروع از تجهیزات نظامی صلح جهانی را به خطر انداخته‌اند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از همدان، محمدجعفر شهبازی ظهر امروز در آیین اختتامیه جشنواره سبکبالان مصلح در سالن دادگستری با بیان اینکه موضوع صلح و سازش نیاز جدی جوامع بشری است افزود: در هزاره سوم با مواردی که پیش آمد و صنعتی شدن را به ارمغان آورد بشریت از امکانات بیشتری برخوردار شد، به طوری که ابرشهرها به وجود آمدند و جهان یک دهکده بزرگ شد و به موازات این پیشرفت ادوات نظامی نیز پیشرفته و مجهز شد.

وی با بیان اینکه کشورهای مستکبر و صاحبان زر و زور و تزویر با استفاده نامشروع از تجهیزات نظامی صلح جهانی را به خطر انداخته‌اند تصریح کرد: برای مقابله با این جریان باید قوی شد.

معاون اول سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در ادامه با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران عزیز چند ویژگی شاخص دارند مانند اسلامی بودن، مردمی بودن و خودکفا بودن گفت: نیروهای مسلح ما اعم از ارتش، نیروی انتظامی، بسیج و سپاه ید واحده دفاع از کشور و بوده و هستند.

وی با اشاره به اینکه وجهه مردمی نیروهای مسلح باعث شده بر روی صلح متمرکز باشند به نحوی که هر جا لازم باشد در کنار مردم بوده‌اند تأکید کرد: نیروهای مسلح خود را از مردم می‌دانند.

شهبازی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ۱۴۰ آیه در قرآن کریم در خصوص صلح داریم علاوه بر آن کلمات مترادف دیگر هم هست که نشان از اهمیت این موضوع دارد گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حافظ صلح هستند.

وی در ادامه سخنانش یکی از معضلات دادگستری را تراکم پرونده‌های قضایی دانست و گفت: در جرائم درجه سبک و درجه هفت و هشت اجازه داده شده دیگر نهادها همچون نیروهای مسلح، وارد صلح و سازش شوند البته که در جرائم دیگر باید از بین کارکنان، بزرگان نیروهای مسلح و پیشکسوتان استفاده کنیم و از این ظرفیت بهره بگیریم.

معاون اول سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه باید نهاد مقدس صلح و سازش تقویت شود تصریح کرد: تمام اقدامات انجام شده در این حوزه برای پیشگیری از وقوع جرم است، اگرچه متولی پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضاست اما همراهی و همکاری می‌طلبد.

‌وی یادآور شد: تلاش دستگاه قضا به تنهایی در حوزه پیشگیری کافی نیست، از همین رو همکاری و همراهی ضروری است و باید سایر بسترها پایه شود.

پایان پیام/ 89033/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه