آموزش نیروهای انتظامی با هدف تقویت صلح و سازش بین مردم

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: از آن جا که اولین افرادی که از وقوع جرم مطلع می‌شوند نیروهای نظامی و انتظامی هستند آموزش آنها در نحوه ایجاد صلح و سازش در همان ابتدای پیدایش اختلاف می‌تواند گام موثری در راستای توسعه صلح باشد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از همدان، بهروز محمدی‌مهر ظهر امروز در آیین اختتامیه جشنواره سبکبالان مصلح در سالن جلسات دادگستری با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز نظام قضایی تراکم پرونده‌هاست که یکی از راه‌های کاهش آن مصالحه بین مردم است اظهار کرد: اقداماتی در زمینه ایجاد صلح و سازش رقم خورده مانند راه‌اندازی واحدهای مشاوره و مددکاری در این حوزه.

وی گفت: از آن جا که اولین افرادی که از وقوع جرم مطلع می‌شوند نیروهای نظامی و انتظامی هستند آموزش آنها در نحوه ایجاد صلح و سازش در همان ابتدای پیدایش اختلاف می‌تواند گام موثری در راستای توسعه صلح و سازش باشد.

رئیس کل دادگستری استان همدان با تاکید بر اینکه ماموران نظامی و انتظامی لازم‌ است آگاهی لازم در زمینه‌های اجتماعی و روانشناسی داشته باشند تا این مهم انجام شود تصریح کرد: جایگاه نظامی و انتظامی ماموران ما در ایجاد امنیت در بین مردم و جامعه بسیار ممتاز است.

وی با بیان اینکه این افراد در خط اول مبارزه با ناهنجاری‌ها هستند بنابراین با تمام توان از ماموران خود در انجام مأموریت‌های محوله حمایت می‌کنیم خاطرنشان کرد: شهادت نیروی جان بر کف فراجا در شهرستان ملایر در حین انجام مأموریت‌ محوله را هم تسلیت عرض می‌کنم.

محمدی‌مهر در پایان سخنانش تاکید کرد: حمایت از ماموران نظامی و انتظامی از متجاوزین به جان و مال و نوامیس مردم وظیفه ماست که در این زمینه هیچ اغماضی نخواهیم داشت.

پایان پیام/۸۹۰۳۳

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه