پاسداشت سجایای اخلاقی شهید رئیسی موجب صیانت انتخابات است

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بر لزوم تبیین ویژگی‌ها و سجایای اخلاقی شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی تأکید کرد و این امر را موجب صیانت از فضای انتخابات دانست.

به گزارش گروه علم و آموزش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری امروز (چهارشنبه) در شصت و سومین نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: کمتر از یک‌ ماه به انتخابات باقی مانده و هر چه سعی و تلاش داریم باید انجام دهیم تا انتظار رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با مشارکت حداکثری به ثمر بنشیند.

ایشان در ۱۴ خرداد ماه در مرقد حضرت امام خمینی (ره) به طور چشمگیری بخش عمده‌ای از سخنان خود را به گرامیداشت یاد و ویژگی‌های شهید رئیسی و همراهان‌شان معطوف کردند و به کرات به سجایا و خلقیات‌ ایشان پرداخته‌اند. ما شاهد ویژگی‌هایی از حضرت آیت الله رئیسی بودیم که در فضای انتخاباتی فعلی خیلی به کار می‌آید.

کلانتری ادامه داد: ویژگی‌هایی مثل مردانگی سیاسی، مروت، تقوای سیاسی، رعایت ادب سیاسی و سایر ویژگی‌هایی که فرهنگ سیاسی و اخلاق سیاسی ما را اعتلا می‌بخشد و در فضای انتخاباتی حاضر به آن‌ها نیاز داریم. بنابراین پرداختن به ویژگی‌های شهید رئیسی نه به مثابه یک سوگ، بلکه به مثابه یک ظرفیت فرهنگی و اخلاقی باید در کشور مطرح باشد.

پاسداشت سجایای اخلاقی شهید رئیسی صیانت‌کننده فضای انتخابات است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تشریح کرد:‌ شهید رئیسی به همه رقبایش خوبی کرد و رحمتش همه طیف‌های سیاسی را فرا گرفت. این ویژگی‌ها نیاز امروز جامعه ماست. یکی از تذکرات رهبر معظم انقلاب اسلامی رعایت اخلاق و تقوا در رقابت‌های انتخاباتی و سیاسی است که تجلی بخش آبروی ملی است؛ بدگویی و رفتارهای این چنینی به آبروی ملی لطمه می‌زند.

کلانتری تصریح کرد: پاسداشت سجایای اخلاقی شهید رئیسی در این برهه، صیانت‌کننده در محیط و فضای انتخاباتی است که در آن قرار داریم و تذکراتی است به ما و همه کسانی که در این انتخابات دخیل هستند.

اتکای به رای مردم ذات نظام جمهوری اسلامی است

رئیس ستاد انتخابات دانشگاهیان کشور افزود: نکته دیگر مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اهمیت مسأله انتخابات است و حماسه حضور در انتخابات را تکمیل حماسه بدرقه حضرت آیت الله رئیسی می‌دانند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بیان کرد: نکته دیگری که رهبر معظم انقلاب بر آن اشاره داشتند این بود که انتخابات موجب تثبیت عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران می‌شود. صحنه انتخابات صحنه عزت، حماسه و رقابت و خدمت است نه میدان کشمکش برای تصاحب قدرت بنابراین کسانی که وارد میدان انتخابات می‌شوند باید رعایت اخلاق را وظیفه خود بدانند. این فرازها در صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی وظایف ما را سخت‌تر می‌کند.

جمهوری اسلامی دو رکن اساسی جمهوریت و اسلامیت را دارد و نگاه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب این است که جمهوریت و اتکای به رای مردم جزء ذاتیات این نظام است و از آن تخطی نمی‌شود کرد. بنابراین در بدترین و سخت‌ترین شرایط که خیلی از افراد سعی می‌کردند به نوعی انتخابات را کمرنگ کنند رهبر معظم انقلاب در همان کارزار وارد می‌شدند و می‌فرمودند مردم باید در بهترین شرایط و بالاترین میزان وارد میدان انتخابات شوند.

رئیس ستاد انتخابات دانشگاهیان تصریح کرد: بر همین اساس ما نیز وظیفه داریم نقش مهم خود را ایفا کنیم. ابلاغیه‌هایی از طرف وزارتخانه به دانشگاه‌ها ارسال شده است. ان شا الله با کمک معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها و اشتراک تجارب وایده‌ها بتوانیم مجموعه کاملی از پیشنهادات و برنامه‌ها را داشته باشیم.

وی افزود: نکته دیگر درباره نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی است. جای تقدیر دارد از همه دانشگاه‌هایی که وارد عرصه شدند و تولیدات متنوع رسانه‌ای و فرهنگی در این رابطه داشتند. اساساً انقلاب اسلامی ما یک نگاه فرامرزی داشته و ماهیت آن ضدسلطه و استکبار بوده و باید به جد روی این موضوع فکر کرد.

نفس و شیوه تخاطب رهبر معظم انقلاب با دانشجویان آمریکایی مهم است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: موج اول انتشار نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوبی انجام گرفت و باید ادامه یابد و از هر شبکه‌ای که در دسترس وجود دارد، برای توزیع پیام‌ ایشان در قالب‌های مختلف اقدام کرد. نکته مهمی که باید برای ما یادگار بماند این است که نفس تخاطب و شیوه تخاطب با دانشجویان آمریکایی بسیار مهم و تأثیرگذار است و همین ادبیات‌ ایشان توانسته موجب ترس مقامات آمریکایی شود.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه