آیت‌الله اعرافی: رئیس جمهور روحیه کار جمعی و نگاه تمدنی و بین‌المللی داشت

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- عضو فقهای شورای نگهبان گفت: آیت‌الله رئیسی روحیه کار جمعی، هم‌اندیشی، نگاه کلان تمدنی و بین‌المللی داشت و در انقلاب اسلامی، امام، شهدا و ملت ایران ذوب بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، آیت‌الله علیرضا اعرافی در گفت‌وگویی با اشاره به حادثه شهادت آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: من سابقه دیرینه ای در آشنایی با ایشان داشتم. هم به لحاظ علاقه‌های شخصی و هم به لحاظ شخصیت، ممتاز بود که امید است این غم با همت بلند ملت ایران جبران شود.

وی اضافه کرد: با توجه مراودات و معاشرتی که با آیت‌الله رئیسی داشتم، می‌توانم به چند نکته برجسته اشاره کنم. یکی تواضع و فروتنی ایشان بود. زندگی ایشان درس تواضع و فروتنی داشت و کسی که با او معاشرت می کرد، احساس فاصله نمی‌کرد.

عضو شورای نگهبان یادآورشد: از دیگر ویژگی‌های او صفای باطن و صداقت بود؛ یک چهره داشت و هرچه داشت همین بود. چهره صمیمی از او دیده می‌شد. مرحوم آیت‌الله رئیسی گوش شنوا داشت. ما در همین دوره ریاست جمهوری ایشان در شورای عالی انقلاب فرهنگی بودیم و حس می‌کردیم که چقدر خوب همه سخنان را می‌شنود و در یک جمع‌بندی همه نکات را پاسخ می دهد. دیگر ویژگی نیز عشق خدمت به مردم بود و برای خدمت سر از پا نمی‌شناخت.

اعرافی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی روحیه کار جمعی، هم اندیشی، نگاه کلان تمدنی و بین‌المللی داشت، ذوب در انقلاب اسلامی، امام، شهدا و ملت ایران بود. من سال هایی که در مجامع بین‌المللی بودم و می‌دیدم که این موضوعات را می‌فهمد. اهل مطالعه و دانش بود و ادعایی هم نداشت.

وی اضافه کرد: امید است مانند همین مدت کوتاه که همبستگی مشاهده می‌شد، ادامه‌دار باشد و از این غم جانکاه پلی برای پیشرفت بیشتر کشور و افزایش اقتدار ملی در سطح منطقه و جهان بسازیم.

آیت‌الله اعرافی اضافه کرد: براساس سازوکاری که در اصل ۱۳۱ قانون اساسی پیش بینی شده است، قوای مقننه و قضاییه در کنار معاون اول و هیأت دولت، امور کشور را اداره کنند و با همکاری نهادهایی مثل شورای نگهبان، شاهد آرامش در کشور باشیم و امید است طبق قانون کشور در مسیر طبیعی خود حرکت کند.

نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در امور اجرایی هیچ اختلالی وجود ندارد و معاون اول با موافقت رهبر انقلاب تمام کارهای دولت و برنامه‌های اجرایی را استمرار می دهد و برای انتخابات هم، طبق اصل ۱۳۱ تمام تدابیر اندیشیده خواهد شد. شورای نگهبان امروز جلسه ای برگزار می کند و دیگر نهادها هم کار خود را به شکل عادی ادامه می‌دهد و جای نگرانی نیست گرچه این غم سنگین است.

عضو شورای نگهبان افزود: ملت ایران وظیفه خود را به خوبی انجام دادند، حضور در صحنه و حفظ وحدت ملی مهم‌ترین وظیفه مردم در این شرایط است. مهم تر از آن هم حرکت در مسیر عملی کردن شعار سال است و مردم با خادمان خود در دستگاه‌ها حرکت کنند.

وی تاکید کرد: دشمنان ما باید بدانند ایران از یک سرمایه غنی تاریخی، فکری، معرفتی و فرهنگی برخوردار است. آنها تلاش کردند اقتدار فکر و گفتمانی انقلاب اسلامی را بشکنند. آنها بدانند عملیات وعده صادق نمادی از همبستگی همه جریان‌ها و ملت بزرگ ایران بود و گوشه‌ای از آن اقتدار ایران را دیدند. در مراسم تشییع هم گوشه‌های دیگر از این اقتدار را خواهند دید. مطمئن باشند این ملت با این شهدای عالیقدر و با سرمایه‌هایی که از امام در دست دارد، عقب نخواهد نشست و همه نقشه‌های آنها را نقش بر آب خواهد کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اضافه کرد: هرگاه چهره آیت‌الله رئیسی را به یاد می‌آورم، به یاد ارزش های دینی و انقلابی می‌افتم و امید است نسل جدید به این سرمایه‌های بزرگ و شهدای عالیقدر توجه و اعتماد کند و از آنها برای پیشبرد آرمان های کشور الگو بگیرد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رییس جمهور اسلامی ایران که عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

هیات دولت در پی شهادت رییس جمهور و هیات همراه در بیانیه ای آورد: مسیر پرافتخار و خدمت با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت و یار وفادار رهبری ادامه خواهد داشت و کوچکترین خللی در مدیریت جهادی کشور ایجاد نخواهد شد.

در این بیانیه آمده است: در سالروز میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی و محبوب آسمانی شد. رئیس جمهور پرتلاش و خستگی ناپذیر مردم ایران که در راه اعتلا و پیشرفت کشور جز خدمت به مردم بزرگ ایران سر از پا نمی شناخت، بر سر عهد خود ایستاد و جان خود را فدای ملت کرد.

هیات دولت جمهوری اسلامی ایران سانحه جانسوز بالگرد، عروج رئیس جمهور محبوب و خدوم و مغتنم حضرت آیت الله رئیسی و همراهانش حسین امیرعبدالهیان وزیر جهادی امور خارجه، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به محضر امام عصر (عج)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران تسلیت گفت.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه