پرونده اعزام زائران حج ۱۴۰۳ فردا شب بسته می‌شود/ یکم تیرماه آغاز بازگشت حجاج ایرانی

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: با اعزام آخرین کاروان زائران ایرانی به مکه مکرمه، پرونده اعزام زائران به حج ۱۴۰۳ دوشنبه شب -۲۱ خرداد- بسته خواهد شد.

غلامرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار حج و اوقاف آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته فردا شب -21خرداد ماه- اعزام آخرین کاروان زائران ایرانی از فرودگاه امام خمینی(ره) به مقصد مکه انجام خواهد شد و عملا پرونده اعزام ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر تمتع 1403 بسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه با احتساب پرواز فردا شب در مجموع ۲۲۰ پرواز به مقصد مدینه و ۱۵۹ پرواز هم به مقصد جده انجام گرفته است، ادامه داد: بر همین اساس اولین پرواز بازگشت حجاج ایرانی نیز یکم تیرماه به کشور انجام خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار حج و اوقاف آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، پروازهای اعزام زائران حج تمتع کشورمان از بامداد ۲۴ اردیبهشت ماه به سرزمین وحی آغاز شد و این پروازها با اعزام آخرین پرواز در فردا شب ادامه و خاتمه می‌یابد.

طی این مدت ۳۶۵ کاروان به مدینه منوره ورود یافتند که به این کاروان ها مدینه قبل گفته می شود؛ همچنین ۱۸۴ کاروان مدینه بعد نیز وارد فرودگاه جده شده و اعزام ها همچنان به این مقصد ادامه دارد.

پرونده اعزام زائران حج ۱۴۰۳ فردا شب بسته می‌شود/ یکم تیرماه آغاز بازگشت حجاج ایرانی

در حال حاضر اکثریت کاروان های مدینه قبل با قطار سریع السیر عازم مکه مکرمه شده اند و فقط تعداد حدودا ۶ هزار زائر کشورمان در مدینه به سر می برند که طی دو روز آینده به مکه مشرف خواهند شد.

هم اکنون نیز ۵۴۹ کاروان در مکه مکرمه به سر می برند. طی این بازه زمانی حدود ۴۴ هزار و ۲۰۰ نفر از مدینه النبی به مکه مکرمه اعزام شده اند که کار انتقال همه این زائران با برنامه ریزی های صورت گرفته، توسط قطار سریع السیر حرمین انجام گرفت؛ زائران کشورمان در سنوات قبل مسیر بین مدینه تا مکه و بالعکس را با اتوبوس و در مدت زمان ۸ ساعت طی می کردند.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه