دیدار سفیر ایران در امارات با حاکم راس الخیمه

تهران-آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- سفیر کشورمان در امارات عربی متحده در دیدار با حاکم راس الخیمه ابراز امیدواری کرد که مناسبات فیمابین در جهت تحقق اراده رهبران دو کشور هر چه بیشتر توسعه یابد.

به گزارش سیاست خارجی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، رضا عامری سفیر کشورمان در امارات عربی متحده با شیخ سعود بن صقر القاسمی عضو شورای عالی امارات و حاکم راس الخیمه در کاخ حکومتی این امارت دیدار و گفت و گو کرد.

سفیر کشورمان در این دیدار ضمن تشکر از پیام کتبی تسلیت و همدردی ایشان و ولیعهد امارت به مناسبت شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید و همراهان ایشان، گزارشی از روند رو به رشد روابط دوجانبه ایران و امارات در کلیه زمینه ها را ارائه و ضمن تاکید بر استمرار سیاست ایران در توسعه و تقویت مناسبات با همسایگان ، توانمندی‌ها و پیشرفت‌های حاصله در ایران در زمینه های مختلف کشاورزی، صنعتی، پزشکی و دارویی، تولیدات دانش بنیان و فناوری های نوین را برشمرد و با اشاره به برگزاری رویداد مهم کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در ماه گذشته، آمادگی کامل جمهوری اسلام ایران را برای تقویت همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی در همه زمینه ها اعلام کرد.

سفیر کشورمان با تاکید بر موقعیت ویژهٔ جغرافیایی امارت راس الخیمه و نزدیکی آن به جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد که مناسبات فیمابین در جهت تحقق اراده رهبران دو کشور هر چه بیشتر توسعه یابد.

شیخ سعود بن صقر القاسمی عضو شورای عالی امارات وحاکم رأس الخیمة نیز با ابراز اینکه امارات نیز در توسعه روابط خود با جمهوری اسلامی ایران جدی است، تقویت روابط و همکاری‌های فی‌مابین را برای توسعه و آبادانی ضروری دانست و بر لزوم افزایش ارتباطات و نشست های مقامات ذیربط دو کشور به منظور توسعه همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

وی جمهوری اسلامی ایران را کشوری با تاریخ و فرهنگ غنی ارزیابی نمود و بر آمادگی جهت ارائه تسهیلات مورد نیاز فعالان اقتصادی و تجار ایرانی برای تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه