بزرگداشت شهدای خدمت در سفارت جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی

تهران-آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار شد.

به گزارش سیاست خارجی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید و شهید حسین امیرعبدللهیان وزیر خارجه فقید، شامگاه گذشته با حضور اعضای سفارت و نهادهای وابسته و خانواده های ایشان در سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض برگزار شد.


در این مراسم که با تلاوت آیات قرآن کریم آغاز شد، علیرضا عنایتی، سفیر کشورمان در عربستان سعودی، در سخنانی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای خدمت، حضور پرشور ملت ایران در بدرقه این شهدا را نشان از قدردانی مردم از خدمتگزاری صادقانه رئیس جمهور دانست.

وی افزود: رئیس جمهور فقید اصل حسن همجواری را مطرح و بر آن تاکید کردند و شهید امیرعبداللهیان نیز به صورت جدی آن را پیگیری و تحقق بخشید.

عنایتی با اشاره فرمایش امیرالمومنین علی علیه السلام گفت: سنت های حسنه را باید حفظ کرد و روح بلند آنان، بی گمان از ثواب منافع حاصله از این سیاست بهره مند خواهد شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از آیین افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد.

آیت الله سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از خدمه بالگرد از سرنشینان همراه آیت‌الله شهید رئیسی بودند.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه