شهید جمهور؛ مردی از جنس فعالان جمعیت به روایت برگزیده جایزه ملی

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- خانواده‌های حاضر در اختتامیه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت، درست یک روز قبل از حادثه سقوط بالگرد و شهادت آیت‌الله رئیسی، از رفتار، صفا و صمیمیت ایشان در زمان اهدای جوایز می‌گویند، رئیس جمهوری که از جنس خودشان بود و دغدغه‌های فعالان جمعیت را به خوبی می‌شناخت.

گروه جامعه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد - شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه درست یک روز پیش از سانحه دلخراش سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش در ارتفاعات آذربایجان شرقی، رئیس جمهور شهید، میزبان برگزیدگان دومین جایزه ملی جوانی جمعیت در آیین اختتامیه این رویداد در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی بود؛ رویدادی که آیت الله سید ابراهیم رئیسی سخنران اصلی برنامه بود و یادگارهای بسیاری برای حاضران به جا گذاشت.

صدیقه قاسمی رتبه سوم دومین دوره جایزه ملی جمعیت که هشت فرزند شامل ۶ فرزند پسر و ۲ فرزند دختر دارد و بزرگترین فرزند وی متولد سال ۱۳۸۷ و کوچکترین فرزندش ۹ ماهه است؛ از حال و هوای برنامه اختتامیه و حضور در آیینی می گوید که آخرین برنامه ای بود که رئیس جمهور شهید در آن حضور داشته و قشرهای مردمی او را از نزدیک ملاقات کردند؛ دیداری که برایشان سرشار از شور و شعف به همراه غم و اندوه از دست دادن مردی از جنس خودشان بود.

او که هشت فرزند دارد و از فعالان جمعیت استان فارس است؛ در گفت و گو با آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد می گوید: از روزهای قبل برای حضور در آیین اختتامیه دعوت بودیم، همه خانواده از اینکه قرار است در مراسمی باشیم که میزبان رئیس جمهور است؛ خوشحال بودیم و شور و شعفی در خانه برپا بود؛ در روز اختتامیه هم دیدار با مردی که او را از جنس خودمان می دانستیم، برایمان خیلی خوشحال کننده بود.

قاسمی ادامه می دهد: به دلیل پروتکل های برنامه، رئیس جمهور تنها جایزه نفرات نخست را اهدا کردند اما این موضوع در اصل ماجرا که دیدار ایشان از نزدیک بود تاثیری نداشت؛ خاطرم هست در آخرین سفر استانی آیت الله رئیسی به شیراز، دخترانم فاطمه و زهرا ساعت های زیادی را پشت دیوار مصلای شهر ایستادند تا بتوانند رئیس جمهور را ملاقات کنند و حالا شرایطی فراهم شده بود تا در آرامش و با خیال راحت او را از نزدیک ببینند.

او می گوید: آیت الله رئیسی زمان زیادی را برای برگزاری آیین اختتامیه صرف کردند و این برای حاضران جالب بود که رئیس قوه مجریه، برای فعالان جمعیت، زمان می گذارد؛ و جالب تر از آن اینکه ایشان به مباحث جمعیتی اشراف کامل داشتند و در سخنان خود نشان دادند که نکات و دغدغه های فعالان جمعیت را به خوبی می شناسند و برای رفع مشکلات قدم های جدی خواهند برداشت.

شهید جمهور؛ مردی از جنس فعالان جمعیت به روایت برگزیده جایزه ملی

قاسمی ادامه داد: رئیس جمهور در سخنان خود به مباحثی که دغدغه فعالان جمعیت بود از جمله سقط جنین، ضرورت همراهی بانک ها و رفع مشکلات جوانان برای تشکیل خانواده و فرزندآوری اشاره های درستی داشتند که نشانه اشراف کامل ایشان به مباحث و دغدغه های حوزه خانواده و جمعیت بود.

او یاد و خاطره آیت الله رئیسی، رئیس جمهور شهید را گرامی می دارد و می گوید: صفا و صمیمیت آقای رئیسی زمان اهدای جایزه به خانواده ۱۲ فرزند بی مانند بود، ایشان با تک تک اعضای این خانواده احوالپرسی کردند و دست فرزند پسر این خانواده را فشردند و احترام و ارزش بسیاری برای آنان که در حقیقت نماینده ای از یک قشر جامع هستند، داشتند.

این فعال جمعیت تاکید می کند که می توان گفت با شهادت آیت الله رئیسی، مردم کشور و چه بسا مردم دنیا از وجود انسانی فرهیخته و دانشمند بی بهره مانده اند؛ اما او پاداش این صفا و صمیمیت و صداقت خود را از خداوند دریافت کرد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد؛ عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه، خبر سانحه بالگرد آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی در فضای مجازی و محافل رسانه‌ای دست‌به‌دست شد و ۱۸ ساعت پس از جستجوی نفس‌گیر برای کسب اطلاع از وضعیت وی و همراهانش، سرانجام ساعت ۸ صبح روز میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، خبر عروج شهادت‌گونه هشتمین رئیس‌جمهور کشورمان تیتر یک رسانه‌های جهان شد.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه