آیت‌الله رئیسی به ارتقای جایگاه زنان و ضرورت میدان دادن به آنان معتقد بود

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور شهید به ارتقای جایگاه زنان و ضرورت میدان دادن به آنان معتقد بود و کارنامه دوران مدیریتی ایشان در همه حوزه­‌ها، این موضوع را نشان ­می‌­هد.

فهیمه فرهمندپور در گفت و گو با خبرنگار آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم تشییع و تدفین رئیس جمهور شهید تاکید کرد: اگر مسئولان به نحوی عمل کنند که پیوند آنها با پیکره عموم مردم روشن باشد، مردم نیز آنها را از خود می‌دانند و اینگونه در بزنگاه‌های تاریخی و اجتماعی احساسات خود را ابزار می‌کنند.

وی اظهار داشت: حضور گسترده مردم در آیین تشییع و تدفین رئیس جمهور شهید، به خوبی پیوند نظام حکمرانی در جمهوری اسلامی و مردم را نشان داد.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نگاه آیت‌الله رئیسی به مسائل حوزه زنان و خانواده، خاطرنشان کرد: در زمینه رویکرد آیت‌الله رئیسی به مسائل زنان و اهمیت خانواده نباید صرفاً نگاه کمّی به گزارش عملکرد و محور دستاوردهای دولت داشته باشیم بلکه در کنار این بررسی کمّی عملکرد، باید جایگاه و اهتمام کلان به این موضوع در نظام مدیریتی ایشان هم مورد توجه عمیق قرار گیرد.

فرهمندپور با تاکید بر اینکه اهمیت مسأله زنان و خانواده جزء دیدگاه‌های راهبردی رئیس جمهور شهید بود، گفت: اینکه ایشان حتی در مواجهه با نظام مسائل جهانی، به موضوع خانواده و تعهد به خانواده در سازمان ملل می پردازد، به عنوان یک دغدغه اصیل و مبنایی نه تنها در مدیریت قوای مجریه یا قضائیه در داخل که حتی در مناسبات بین المللی هم خودش را نشان داده است.

وی ادامه داد: توجه به زنان و جایگاه آنان و ضرورت میدان دادن به آنان، فقط به عنوان یک برگ برنده دیپلماسی در سازمان ملل برای ایشان مطرح نبود، بلکه ایشان به این مساله معتقد بود و کارنامه دوران مدیریتی ایشان در همه حوزه‌ها بیانگر همین موضوع است.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دوره ای که ایشان تولیت آستان قدس را پذیرفتند این نهاد، ساختاری کاملاً سنتی داشت و ورود ایشان باعث شد که گفتمان زن و خانواده وارد آستان قدس شود؛ همچنین در قوه قضائیه هم نخستین نشست نخبگانی خود را به حضور در جمع فعالان حوزه زنان اختصاص دادند.

فرهمندپور با بیان اینکه نگاه به خانواده و زنان از نظر آیت‌الله رئیسی ریشه‌دار است، یادآور شد: سرریز این نگاه در همه بخش‌ها و دوره‌های مدیریتی رئیس جمهور شهید کاملا قابل رویت است.

آیت‌الله رئیسی به ارتقای جایگاه زنان و ضرورت میدان دادن به آنان معتقد بود

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد.

در این حادثه رئیس جمهور و همه همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه