اجرای بیش از ۴۰ طرح برای ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی

تهران - آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد - رئیس سازمان ملی مهاجرت از اجرای طرح جامع ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی در کشور خبر داد و گفت: در این برنامه جامع شامل 40 طرح است که به صورت همزمان اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، عبدالله مبینی روز شنبه در نشست مدیران کل اتباع استانداری‌های سراسر کشور اظهار داشت: این طرح ها شامل مواردی چون جمع آوری و بازگشت اتباع غیرمجاز، انسداد مرز، اصلاح صدور روادید، تشدید جرایم بازدارنده، اجرای طرح وثیقه و کفالت کارفرمایان و بکارگیرندگان اتباع مجاز است.

معاون وزیر کشور از برنامه طراحی اطلس مشاغل استان‌ها در مناطقی که اتباع امکان حضور دارند، خبر داد و گفت: ساماندهی اتباع در حوزه‌های متعدد از دیگر مواردی است که در دستور کار قرار گرفته است.

مبینی تاکید کرد: می توان با مدیریت یکپارچه مطلوب نسبت به ساماندهی اتباع برابر سیاست‌های شورای سیاست گذاری و هماهنگی اتباع و مهاجرین خارجی اقدام کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که اجرای چنین طرح‌هایی، رویکرد تحولی را در آینده نه چندان دور در حوزه اتباع مهاجرین خارجی به دنبال داشته باشد.

رئیس سازمان ملی مهاجرت، حمایت از طرح سپرده گذاری بانکی مهاجران را یک ضرورت توصیف کرد.

رئیس سازمان ملی مهاجرت به اجرای طرح وثیقه اشاره کرد و گفت: این طرح اکنون در ۲ استان در حال اجرا است و باید موانع و مشکلات آن در میدان بررسی و مشکلات شناسایی و به این سازمان گزارش شود.

تعیین سقف پذیرش مهاجران در هر استان/حمایت از سپرده‌گذاری بانکی اتباع ضرورت است

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه