دنبال توسعه تعاملات سینمایی ایران و ترکیه هستیم/همکاری ویژه با انجمن سینمای جوانان

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- مدیر موسسه فرهنگی «یونس امره» ترکیه گفت: اعتقاد داریم فعالیت‌های مشترک و حتی تولیدات مشترک میان سینمای ایران و ترکیه باید گسترش پیدا کند و قصد داریم با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران، به افزایش این قبیل تعاملات کمک کنیم.

ابراهیم فرقان اوزدمیر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد درباره فعالیت‌های این موسسه گفت: موسسه فرهنگی یونس امره در نقاط مختلف جهان با نهادهای فرهنگی مختلف، در زمینه‌های فرهنگی و هنری، فعالیت‌های مشترکی دارد. ما در حال حاضر در بیش از ۶۵ کشور جهان و ۱۰۰ شهر نمایندگی فعال داریم که در آن‌ها علاوه‌ بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری، به آموزش زبان ترکیه‌ای هم می‌پردازیم.

وی افزود: سینما یکی از مهمترین زمینه‌های همکاری ما با کشورهای دیگر است. ما هم سینمای ترکیه را به کشورهای دیگر معرفی می‌کنیم و هم به‌ واسطه فعالیت‌های تعاملی در برگزاری هفته‌های فیلم و جشنواره‌های فیلم مشارکت داریم. ما در آسیا، اروپا، خاورمیانه و کشورهای حوزه بالکان، تقریبا به‌صورت سالانه هفته‌های فیلم سینمای ترکیه را برگزاری می‌کنیم و در کنار آن هم در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی با همکاران‌مان در سایر کشورها در تعامل هستیم.

ابراهیم فرقان با اشاره به همکاری‌های مشترک یونس امره با فعالان فرهنگی ایران، توضیح داد: ما بیش از ۱۰ سال است که در ایران فعالیت داریم و در این مدت در جشنواره‌های مختلف هنری در حوزه‌هایی مانند سینما، موسیقی و ... مشارکت داشته‌ایم. برخی از این رویدادها در تهران بوده است و برخی دیگر در شهرهای دیگر مانند کرمانشاه. این مشارکت‌ها غالبا در چارچوب همکاری با وزارت ارشاد ایران و نهادها فرهنگی مرتبط شکل گرفته است.

دنبال توسعه تعاملات سینمایی ایران و ترکیه هستیم/ همکاری ویژه با انجمن سینمای جوانان
ابراهیم فرقان اوزدمیر؛ مدیر موسسه فرهنگی یونس امره ترکیه

این فعال فرهنگی ادامه داد: به تازگی کارگاهی را در زمینه واقعیت افزوده و هوش مصنوعی با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران، برگزار کردیم که بابت این رویداد بسیار خوشحال هستیم. کنان سوباشی از اعضای هیات علمی دانشگاه استانبول، در این کارگاه از تاثیر فناوری‌های جدید روی سینما گفت و با استقبال هم مواجه شد.

سعی داریم در آینده‌ای نزدیک، هفته فیلم‌های کوتاه ترکیه را در ایران برگزار کنیم و همزمان در ترکیه هم میزبان هفته فیلم‌های کوتاه ایرانی باشیموی افزود: موسساتی همچون یونس امره، همه فعالیت‌هایشان را در خارج از کشور خود پیگیری می‌کنند اما در قالب این فعالیت‌ها، زمینه‌ای شکل می‌گیرد تا سینماگران و هنرمندان ترکیه‌ای با سینماگران و هنرمندان سایر کشورها، تعامل و ارتباط برقرار کنند. سال گذشته انجمن سینمای جوانان ایران، به مناسبت برگزاری چهلمین دوره جشنواره فیلم‌کوتاه تهران، میزبان کارگردانانی از کشور ترکیه بودند که اتفاقا جوایزی هم از این رویداد به دست آوردند. از طرف دیگر جشنواره‌ای در ترکیه، میزبان کارگردانان ایرانی بود که آن‌ها هم جوایزی را به دست آوردند. به‌صورت طبیعی این ارتباط میان سینماگران شکل گرفته است.

فرقان در پایان تأکید کرد: موسسه یونس امره هم تلاش دارد سهمی در افزایش این ارتباطات داشته باشد. ما سعی داریم در آینده‌ای نزدیک، هفته فیلم‌های کوتاه ترکیه را در ایران برگزار کنیم و همزمان در ترکیه هم میزبان هفته فیلم‌های کوتاه ایرانی باشیم. به‌طور مشخص در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران که امسال برگزار می‌شود هم مشارکت خواهیم داشت. اعتقاد داریم فعالیت‌های مشترک و حتی تولیدات مشترک میان سینمای ایران و ترکیه باید گسترش پیدا کند و قصد داریم با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران، به افزایش این قبیل تعاملات کمک کنیم.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه