۲۴ ساعت؛ ۳۹ میلیون چشم به رفح

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- بیش از ۳۹ میلیون کاربر اینستاگرام از سراسر جهان در ۲۴ ساعت گذشته نسبت به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به اردوگاه‌های مردم فلسطین در شهر رفح با اشتراک‌گذاری تصویری تولیدشده توسط هوش مصنوعی ابراز انزجار کردند.

به گزارش خبرنگار رسانه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، حادثه فجیع جنگ غزه در رفح از سوی رژیم صهیونیستی که به آتش‌گرفتن چادرها و زنده‌زنده سوختن جنگ‌زدگان منجر شد، خشم و اعتراض جهانی را به‌ دنبال داشت.

در هر لحظه جمعیت میلیونی پویش جهانی «All eyes on rafah» به معنای «همه چشم‌ها رو به رفح است» در اینستاگرام بیشتر می‌شود.

محسن کیایی، امیرجعفری، صابر ابر، لیندا کیانی، سحر دولتشاهی، پرویز پرستویی، پیمان معادی، محمد حسین قاسمی، علی مردانه، صدف استهبدی، کاظم دانشی، عباس جمشیدی‌فر، میلاد کی‌مرام، الهه حصاری، ارسلان قاسمی، آزیتا موگویی، حامد بهداد، روح‌الله حجازی، کامران حجازی، یوسف حاتمی‌کیا، ابوالفضل صفاری، حسین دوماری، الناز ملک، علیرام نورایی، نوید محمودی، منیژه حکمت، مازیار لرستانی، بهرنگ علوی، الناز حبیبی، اسدالله یکتا، مریم بوانی، حسین مهری، کمال تبریزی، وحید آقاپور، رامبد جوان، شاهد احمد لو، مژده لواسانی، لاله اسکندری، هانیه توسلی، پوران درخشنده، سام کبودوند، امیر کربلایی زاده، سینا حجازی، توحید معصومی، محسن چاووشی، رامتین شهبازی، مازیار میری، محراب قاسم‌خانی، طناز طباطبایی، شبنم قلیخانی، مهرداد صدیقیان، محمد شایسته، ارسطو خوش رزم، پریناز ایزدیار، بهنوش طباطبایی، محسن کیایی، امیرجعفری، صابر ابر، لیندا کیانی، پژمان بازغی و ... این تصویر مشترک را با عنوان «همه چشم‌ها به رفح است» منتشر و خشم و نفرت خودشان را از جنایات رژیم صهیونیستی نشان داده‌اند.

کلانی خواننده آمریکایی، بسمله علا خواننده مصری، مارسیا کراس هنرپیشه آمریکایی، فایا یونان، خواننده سوری و لی آن، خواننده و هنرپیشه بریتانیایی از جمله هنرمندان بین‌المللی هستند که به این کمپین پیوستند.

تعداد کسانی که در سراسر دنیا در واکنش به حمله رژیم تروریستی اسرائیل به کمپ پناهندگان غیرنظامی در رفح، تصویری با عنوان «همه نگاه‌ها به رفح» را در صفحه اینستاگرام خود استوری کردند به بیش از ۳۸ میلیون کاربر رسید.

۲۴ ساعت؛ ۳۹ میلیون چشم به رفح
جنایات رژیم صهیونیستی در «رفح»

با انتشار تصاویری از بدن‌های سوخته در رسانه‌های اجتماعی، تصویری با متن «همه چشم‌ها بر رفح» به اشتراک گذاشته شد. این کمپین که توسط فعالان و گروه های بشردوستانه هدایت می شود، با هدف جلب توجه به «رفح» شهر جنوبی نوار غزه راه‌اندازی شده است. رفح جایی است که یک و نیم میلیون نفر از مردم از مظلوم فلسطین مجبور شده اند در کمپ های تنگ بدون کمک های بشردوستانه زندگی کنند.

این تصویر با عنوان «همه چشم‌ها به رفح» چادرهایی را در اردوگاهی نشان می‌دهد و از مردم می‌خواهد که از وضعیت جنوبی‌ترین شهر غزه چشم پوشی نکنند، جایی که تقریباً ۱.۵ میلیون نفر پس از فرار از بمباران رژیم صهیونیستی به دنبال سرپناهی رفته‌اند.

تولیدشده توسط هوش مصنوعی

شبکه تلویزیونی NBC گزارش داد که سایه های عجیب و غریب و متقارن بودن کمپ چادری این تصویر خیلی واقعی به نظر نمی رسد و این نشانه‌ها بیانگر آن است که این تصویر یک تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی است.

این عبارت از کجا آمده است؟

گفته می شود این شعار از بیانیه ریک پیپرکورن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در اراضی اشغالی فلسطین سرچشمه گرفته است. او این اظهار نظر را در ماه فوریه، اندکی پس از آن که صدور دستور تخلیه رفح توسط بنیامین نتانیاهو صادر کرد.

در حالی که جهان تحولات غزه را تماشا می کند، کمپین «همه چشم ها به رفح» همچنان به حمایت خود ادامه می دهد و صداهایی را که خواهان صلح و عدالت برای فلسطینیان هستند، تقویت می‌شود.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه