همدردی عراق برای شهادت رئیسی ناشی از عمق روابط فرهنگی دو ملت است

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- سید عمار حکیم شهادت شهید رئیسی را خسارتی بزرگ برای ایران و منطقه دانست و اظهار داشت: همدردی ملت عراق در این حادثه ناشی از عمق روابط فرهنگی دو ملت است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با سید عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق، در دفتر این جریان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، حجت الاسلام محمد مهدی ایمانی پور ضمن تشکر از همراهی و همدلی دولت، ملت و مرجعیت عراق در حادثه شهادت شهید رئیسی و همراهانش، نوع همدردی ملت عراق را بی‌نظیر دانست. وی همچنین خانواده حکیم را همواره برای مردم ایران عزیز و محترم برشمرد.

سیدعمار حکیم نیز در این دیدار، شهادت شهید رئیسی را خسارتی بزرگ برای ایران و منطقه دانست و اظهار داشت که همدردی ملت عراق در این حادثه ناشی از عمق روابط فرهنگی دو ملت است.

وی افزود: واکنش ملت عراق حتی دشمنان دو ملت را نیز به تعجب واداشت. حکیم همچنین به اشتراکات فرهنگی دو کشور اشاره کرد و مراسم اربعین حسینی را یکی از نمودهای بارز این روابط دانست.

حکیم تأکید کرد که روابط فرهنگی دو کشور باید هر روز تکامل پیدا کند، اما چالش‌های مشترکی نیز وجود دارد که نیازمند همکاری مشترک است. از جمله این چالش‌ها، انحرافات فکری، مواد مخدر، اباحی‌گری و جنگ رسانه‌ای است.

رئیس جریان حکمت ملی عراق بیان کرد: جامعه عراق به دلیل حضور مرجعیت دینی و سنت‌های عشیره‌ای جامعه‌ای مذهبی است، اما این امر نیازمند مراقبت و محافظت است.

همدردی عراق برای شهادت رئیسی ناشی از عمق روابط فرهنگی دو ملت است
دیدار حجت الاسلام ایمانی پور با رئیس جریان حکمت ملی عراق؛

حجت الاسلام ایمانی‌پور نیز در ادامه دیدار گفت: وقایع طوفان الاقصی به ما نشان می‌دهد که تحولات جهانی به سرعت در حال رخ دادن است و ما باید به تمدن آینده جهان فکر کنیم.

وی بر ضرورت تمدن‌پژوهی و پاسخ‌گویی به سوالات جدی در حوزه‌های حقوق بشر، حکمرانی و محیط زیست تأکید کرد و افزود: امروز حمله جدی علیه خانواده شکل گرفته و یک جنگ جهانی علیه خانواده به وجود آمده است.

ایمانی پور همچنین بر لزوم ایجاد زمینه‌هایی برای ارتباط و گفتگو با نخبگان فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: اگر در موقع مناسب گفتگو نکنیم، به جای آنکه فاعل باشیم، منفعل خواهیم بود.

وی نقش حوزه‌های علمیه در تولید نظریات علمی را مهم دانست و افزود: لازم است فعالان حوزه به جای حضور تبلیغی در خارج از کشور به حضور اندیشه‌ای روی بیاورند.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه