ثبت رکورد آزمون‌های فرهنگ و هنر/ ۵۳ هزار تن شرکت کردند

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- مدیرکل دفتر آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رکورد شرکت در آزمون‌های جامع و ادواری بخش فرهنگ و هنر با حضور ۵۳ هزار تن شکسته شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از دفتر برنامه ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد حسین اسماعیلی اظهار داشت: دومین آزمون جامع فرهنگ و هنر در سال تحصیلی ۱۴۰۳ -۱۴۰۲ با حضور ۴۶ هزار و ۵۳ تن شرکت کننده و چهل و سومین آزمون ادواری مهارتی بخش فرهنگ و هنر با حضور ۶ هزار و ۴۱۶ تن شرکت کننده، در ۳۲ رشته و ۵۶ استاندارد از ۲۲ تا ۲۵ خرداد به صورت برخط و حضوری در ۹۳ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به رکورد افزایش تعداد ثبت‌نام کنندگان در این دوره آزمون‌های جامع و ادواری گفت: طبق آخرین آمار ۵۲ هزار و ۴۶۹ تن شامل ۳۴ هزار و ۶۳۱ مرد و ۱۷ هزار و ۸۳۶ زن در این آزمون شرکت دارند که در این دوره رکورد تمامی دوره‌های آزمون های جامع و ادواری فرهنگ و هنر شکسته شد. امید است در ارتقاء سطح آموزش های مهارتی و آموزش هنر تأثیر گذار باشد.

مدیرکل دفتر آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: آزمون‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر شامل آزمون های نظری و عملی است و این دوره با ۱۲۶هزار و ۸۹۱ تن ، استاندارد آزمون نظری جامع و تعداد ۱۸ هزار و ۵۹۲ تن ، استاندارد آزمون کتبی ادواری همچنین ۱۰۳هزار و ۹۶۷ تن ، استاندارد آزمون عملی و ۱۵ هزار و ۶۸۹ تن استاندارد آزمون عملی، به صورت سراسری و همزمان در ۳۱ استان برگزار می شود.

اسماعیلی گفت: آزمون های مهارتی کار و دانش در هر سال تحصیلی در سه دوره به صورت ادواری و جامع برگزار می شود و پذیرفته شدگان در آزمون گواهینامه مهارت دریافت می‌کنند. پس از گذراندن دروس عمومی موفق به اخذ دیپلم متوسطه می‌شوند و نتایج آزمون ها در سامانه آزمون هنر به نشانی: honarazmoon.ir پس از برگزاری آزمون اعلام می شود.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه