رمان‌های ادبی عراق و ایران به فارسی و عربی ترجمه شود

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق بر اهمیت همکاری نخبگان فرهنگی و هنری با ایران تاکید کرد و خواستار ترجمه آثار و رمان‌های ادبی دو کشور به زبان فارسی و عربی شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،شیخ همام حمودی رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بررسی روابط ایران و عراق و نقش جمهوری اسلامی در منطقه، شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان و وزیر خارجه شهید حسین امیرعبداللهیان را تسلیت گفت و حضور گسترده هیات‌های عراقی در مراسم‌های ترحیم و بزرگداشت این شهدا را نشان‌دهنده چند عامل مهم دانست.

وی در تشریح این عوامل اظهار داشت: اولین آن حسن همجواری و روابط تاریخی دو ملت بود. این عوامل باعث شده که مردم و مقامات عراقی حضور چشمگیری در مراسم‌های ترحیم داشته باشند. دومین آن تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی بود. تلاش‌های ایران در حمایت از روند دموکراسی در عراق پس از سقوط نظام بعث و کمک به استقرار امنیت و مقابله با داعش بسیار حائز اهمیت است.

حمودی همچنین با اشاره به شخصیت شهید رئیسی و مواضع صادقانه او گفت: این شخصیت باعث گشایش‌های بزرگی در سطح منطقه شده است.

وی به روابط مستحکم میان جریان‌های سیاسی اسلامی و غیر اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: این روابط به تلاش‌های شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی بازمی‌گردد. مواضع سازنده جمهوری اسلامی و شخص شهید امیرعبداللهیان در خصوص مظلومیت مردم غزه نیز از دیگر عوامل مهم این رابطه است.

حمودی همچنین به ضرورت تقویت همکاری‌های فرهنگی و هنری بین دو کشور پرداخت و گفت: شناخت مردم عراق از مواضع سیاسی جمهوری اسلامی ایران باید به ابعاد فرهنگی، تمدنی و هنری نیز تسری پیدا کند.

وی بر اهمیت همکاری نخبگان فرهنگی و هنری دو کشور تاکید کرد و خواستار ترجمه رمان‌های خوب ایرانی به زبان عربی و بالعکس شد.

رمان‌های ادبی عراق و ایران به فارسی و عربی ترجمه شود

علاقه عاطفی به رهبر انقلاب باید به علاقه فکری تبدیل شود

حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور در این دیدار تاکید کرد: علاقه عاطفی به رهبر انقلاب باید به علاقه فکری تبدیل شود و جریان‌های همسو باید با منظومه فکری رهبر معظم انقلاب آشنا شوند.

وی همچنین با اشاره به نقش جمهوری اسلامی در موضوع فلسطین و رژیم صهیونیستی تاکید کرد: باید به دنبال نقش‌آفرینی اسلام در آینده معادلات جهانی باشیم.

ایمانی‌پور در عین حال از حضور گسترده هیات‌های عراقی در مراسم‌های شهید آیت‌الله رئیسی تشکر کرد و آن را خارج از تصور دانست.

وی همچنین از پیشنهاد جایزه جهانی شهید صدر برای حمایت از نظریات جدید در حوزه‌های علمیه خبر داد و بر اهمیت همکاری نزدیک بین احزاب و جریان‌های همسو و تقویت تعلیم زبان فارسی تأکید کرد.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه