مراسم اربعین فرصت مناسبی برای شعار آزادی فلسطین است

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: آیین اربعین که جریانی فرامنطقه‌ای است بهترین فرصت مکانی و زمانی برای شعار آزادی فلسطین است.

به گزارش خبرنگار حج و اوقاف آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در نشست هم اندیشی و برنامه ریزی آیین اربعین ۱۴۰۳ اظهار داشت: بعد از عملیات «وعده صادق» حضور در اربعین امسال معنای سیاسی منطقه ای و فرامنطقه ای دارد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: حضور در مراسم اربعین، امسال معنای سیاسی منطقه ای و فرامنطقه ای بسیار بالایی دارد و شعار آزادی فلسطین به طور جدی باید مطرح شود.

مراسم اربعین فرصت مناسبی برای شعار آزادی فلسطین است

نمایش عکس شهدای مقاومت در مواکب اربعین

خاموشی گفت:پس از عملیات وعده صادق اکنون شاهد مرجعیت ایران در اقتدار نظام اسلامی و انقلاب اسلامی هستیم. بنابراین نحوه حضور ما امسال در اربعین حتما با سالهای قبل تفاوت بسیاری دارد و نوع پذیرش شیعیان و زوار اباعبدالله(ع) متفاوت خواهد.

وی اظهار داشت: اگر نگاهی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته باشیم در حقیقت یک قدرت تحلیل کننده جهانی در حوزه جغرافیای سیاسی منطقه ای و فرامنطقه ای شکل گرفته است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: عکس شهدای مقاومت حتما در مواکب وجود داشته باشد. این اتفاق خوبی است که تمدن سازی اربعین را شکل می دهیم. نقاط ضعف که در سالهای گذشته وجود داشته باید مرتفع شود.

وی افزود: زائرانی که از کشور افغانستان و پاکستان وارد کشور می شوند باید مورد رسیدگی قرار گیرند، اگر در ایران از آنها میزبانی خوبی صورت پذیرد در واقع به نوعی توسعه جغرافیای سیاسی و اندیشه ای رهبر معظم انقلاب را دربر خواهد داشت.

خاموشی به ایستادگی و مقاومت کودکان فلسطینی اشاره کرد و گفت: فصل جدیدی از فرهنگ ایثار و شهادت در جهان در حال شکل گیری است. عکس های مقاومت غزه و فلسطین را در این مسیر با خود همراه داشته باشیم و به جهانیان نشان دهیم که غزه با فرهنگ اباعبدالله(ع) دارد نجات پیدا می کند.

مراسم اربعین فرصت مناسبی برای شعار آزادی فلسطین است

۳۵۰ موکب در جریان اربعین برپا می شود

حجت الاسلام غلامرضا عادل سخنگوی سازمان اوقاف هم در این نشست گفت: سازمان اوقاف با همکاری هیات های امنای امامزادگان و خیرین و گروه های مردمی توانسته خدمات قابل توجهی را در اربعین ارائه دهد و این ظرفیت قابل توسعه است.

وی اظهار داشت: یکی از مواردی که باید جدی بپردازیم این است که موضوعات مربوط به اطلاعات مواکب باید دقیق مشخص شود. طبق آمار بالغ بر ۳۵۰ موکب چه در داخل کشور چه در مسیرها و چه در مرزها و اعتاب مقدس برپا شده بود که در بحث اطلاعات و آمار این مواکب باید اهتمام داشته باشیم.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه