برگزاری «روزهای علمی و فناوری ایران» در مسقط

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- همایش «روزهای علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران» در قالب همایشی دو روزه‌، نمایشگاه تکنولوژی و نشست‌های تخصصی در روزهای ۲۶ و ۲۷ شهریورماه سال جاری در مرکز فناوری مسقط برگزار می‌شود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در چارچوب اجرایی کردن برنامه مصوب رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عمان با عنوان برگزاری روزهای علمی و فناوری ایران در دانشگاه‌های خصوصی عمان با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک‌های علمی و فناوری، مرتضی بابکی‌نژاد رایزن فرهنگی کشورمان با مدیر مرکز فناوری مسقط دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، نحوه مشارکت رایزنی فرهنگی ایران و مرکز فناوری مسقط در برگزاری روزهای علمی و فناوری ایران در دانشگاه‌های خصوصی عمان، مورد توافق و بررسی طرفین قرار گرفت و مقرر شد همایش دو روزه‌ای با عنوان «روزهای علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران» متشکل از برگزاری نمایشگاه در ساختمان موزه تاریخ علوم دانشگاه تکنولوژی آلمانی مسقط، نشست‌‎های علمی و فناوری با حضور دانشمندان ‌پارک‌های فناوری ایران در دانشگاه سلطان قابوس و بازدید مهمانان از مراکز فناوری مسقط برگزار شود.

همچنین، تعداد ۱۰ غرفه با موضوعاتی چون ربات، نانو، فناوری نوین نفت و گاز، آموزش، بهداشت و دارو، راه و ساختمان؛ آی تی، صنعت کشاورزی و دامداری و حمل و نقل، توسط ۵ پارک علمی و فن آوری کشورمان در بخش نمایشگاهی این همایش برگزار شود.

در حاشیه برگزاری این همایش، نشست فناوری ایران با حضور رئیس پارک بین‌المللی ایران، رئیس انجمن پارک‌های علمی و فناوری ایران، رئیس پارک علمی و فناوری سیستان و بلوچستان، رئیس پارک علمی و فناوری کرمانشاه و رئیس پارک علمی و فناوری دانشگاه شریف برگزار می‌شود.

تاریخ برگزاری همایش، روزهای ۲۶ و ۲۷ شهریورماه سال جاری مصادف با ۱۶ و ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۴ مورد موافقت طرفین قرار گرفت.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه