پروازهای زائران «مدینه قبل» پایان یافت/ ۲۲۰ پرواز طی ۲۵ روز

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- رئیس ستاد حج مدینه منوره با بیان اینکه پروازهای زائران «مدینه قبل» پایان یافت، گفت: آغاز خدمات‌رسانی به زائران کشورمان در «مدینه بعد» از چهاردهم ذی الحجه (جمعه اول تیر) آغاز می‌شود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، پروازهای اعزام زائران ایرانی به مدینه منوره شامگاه پنجشنبه -۱۷ خرداد ماه- با فرود دویست و بیستمین هواپیما پایان یافت. نخستین پرواز بامداد ۲۴ اردیبهشت ماه صورت گرفت و زائران «مدینه قبل» در ۲۵ روز وارد شهر پیامبر(ص) شدند.

علی اصغری رئیس ستاد حج مدینه منوره درباره روند اعزام های زائران مدینه قبل به سرزمین وحی گفت: تمامی زائرانی که به فرودگاه مدینه منوره اعزام شدند، مدینه قبل محسوب می شوند. این افراد ۵ روز را در شهر پیامبر (ص) حضور دارند و سپس به مکه مکرمه مشرف می شوند.

وی با اشاره به اینکه شامگاه گذشته پرونده ورود زائران ایرانی مدینه قبل بسته شد، گفت: در آخرین پرواز ۵ کاروان از استانهای تهران و یزد راهی مدینه النبی شدند و در حال حاضر پروازهای جده ادامه دارد و در حال انجام است.

اصغری با بیان اینکه زائران مدینه قبل پس از ۵ روز اقامت در مدینه منوره رهسپار مکه می شوند، گفت: در حال حاضر فقط حدود ۱۰ هزار زائر ایرانی در مدینه حضور دارند که این افراد نیز پس از محرم شدن در میقات شجره به وسیله قطار راهی مکه می شوند.

رئیس ستاد مدینه منوره تصریح کرد: ۲۲ خرداد ماه شهر مدینه از زائران ایرانی خالی می‌شود و تمامی زائران برای انجام اعمال و مناسک در مشاعر مقدسه وارد مکه می شوند.

اصغری با بیان اینکه بیش از ۳۸ هزار زائر از هموطنانمان از ابتدای موسم حج با قطار سریع‌السیربه مکه مکرمه اعزام شده‌اند، گفت: طبق نظرسنجی ها خدمات صورت گرفته در مدینه منوره توانسته رضایت نسبی زایران را به دنبال داشته باشد که امیدواریم در «مدینه بعد» نیز به خدمت رسانی بپردازیم ؛ البته کاستی ها در برخی خدمات از دست ما خارج است و به تحریم ها یا دغدغه های دیگر مربوط می شود.

وی افزود: موضوع زیارت دوره زائران نیز به خوبی انجام گرفته و برای افراد باقیمانده در مدینه نیز تا زمان حضور آنها، عملیاتی می شود؛ همچنین نوبت روضه شریفه نیز برای همه زائران دریافت و تقدیم کاروان ایشان شده است که اکثریت از آن استفاده کرده اند.

اصغری با بیان اینکه آغاز خدمات رسانی به زائران کشورمان در «مدینه بعد» از چهاردهم ذی الحجه (جمعه اول تیر) آغاز می شود گفت: زائران بعد از عید قربان و براساس برنامه‌ریزی‌ها رهسپار مدینه منوره می شوند؛ آشپزخانه‌ها، حمل و نقل و سایر خدمات اجرایی هم یک روز پیش از حضور زایران فراهم می آید.

وی با اشاره به ورود زائران بعد از عید قربان به شهر پیامبر (ص) گفت که حجاج ایرانی از روز چهاردهم ذی‌الحجه در قالب کاروانهای مدینه بعد به زیارت مرقد پیامبر (ص) و جنت البقیع مشرف خواهند شد.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه