امام حسین(ع) امانتم را پس داد

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- گمشده یا به قول مدیر کاروانی که زائرش را گم کرده بود «امانتی»، در آن شلوغی مراسم اربعین بعد از ۲ روز پیدا شد، هر چه از او می‌پرسیدند کجا بودی چیزی را به خاطر نمی‌آورد، اما مدام می‌گفت «آقا خیلی مهربونه»؛ به جای او مدیر کاروان گریه می‌کرد و می‌گفت: «امام حسین(ع) امانتم را پس داد».

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، خود را از موکب‌داران سید الشهدا (ع) در ایام اربعین در عراق معرفی می‌کند و می‌گوید «از زمان رفت تا برگشت اشک و التماس دخترم برای بردن او به کربلا جلوی دیدگانم است، موکبداری سختی‌های زیادی دارد اما برای اباعبدالله کار کردن شیرین است،تحمل می کنم؛ هیچکدام تاثیر ندارد، خستگی در جان و دل ما راه ندارد و تلاش ما را برای ارائه خدمت به زائران بیشتر می‌کند.

حسین صادقی از موکب‌داران کشورمان از اهالی یزد است؛ او طی چند سال گذشته تاکنون در زمینه ارائه خدمت به زائران آقا سید الشهدا(ع) در مسیر نجف به کربلا در موکب چادرملو فعالیت کرده و به زائران سیدالشهدا(ع) خدمت ارائه می‌دهند.

بزرگترین افتخار زندگی‌اش را خدمت به زائران امام حسین (ع) به خصوص در ایام اربعین عنوان می‌کند و می‌گوید« ۴۰ سال سن دارم و خداروشکر در موکب چادرملو در مسیر نجف به کربلا به زائران اربعین خدماتی از قبیل جایگاه استراحت، استحمام، سرویس بهداشتی، پذیرایی ناهار، شام و برخی خدمات فرهنگی نیز ارائه می دهیم.

صادقی گفت:موکب ما یکی از بزرگترین موکب‌های مستقر در عراق با حدود ۱۳۰۰ متر مربع مساحت است که روزانه در دو وعده ناهار و شام بیش از ۲ هزار پرس غذا طبخ و توزیع می شود.

امام حسین(ع) امانتم را پس داد

ما همه مهمان و امانت تو هستیم

موکبدار چادرملو اظهار داشت: هر بار که می خواهم به کربلا بیایم دخترم جلوی من را می گیرد و با اشک می ریزد به من می گوید «پس ما را کی به کربلا می‌بری» اشک‌هایش سختی راهم را بیشتر می کند و مدام می گوید «منم امام حسین(ع) را دوست دارم، منم دل دارم و می خواهم سید الشهدا(ع) زیارت کنم».

صادقی با ذکر خاطره ای در ادامه گفت: در یکی از همین سفرها میزبان کاروانی بودیم که یکی از زائران همراه خود را در آن شلوغی میلیونی گم کرده و مدام خود را سرزنش می‌کرد که اگر پیدا نشود یا اینکه اگر اتفاقی برایش رخ دهد چیکار کنم و چه جوابی دارم که بدهم و بسیار به هم ریخته و افسرده شده بود که از ما تقاضا کرد تا یکی ۲ روز اجازه اقامت را داشته باشند که شاید گمشده و امانت مردم را پیدا کند.

وی گفت: آن زائر بسیار غمگین و افسرده بود که ناگهان روبه سمت کربلا کرد و با صدای بلند خطاب امام حسین(ع) گفت: «من به امید شما این کاروان را به کربلا آورده ام کمکم کن تا گمشده‌ام را پیدا کنم ما همه مهمان و امانت تو هستیم»

صادقی با آن لهجه شیرین یزدی خود ادامه داد: از کرامات سیدالشهدا(ع) هر چه بگویم کم گفتم، اما همین را بگویم که گمشده یا به زبان مدیر کاروانی که زائرش را گم کرده بود یا همان امانتی که از آن دم می‌زد، به طرز معجزه آسایی بعد از ۲ روز پیدا شد آن هم در میان آن همه جمعیت به موکب ما برگشت و سبب خوشحالی تمامی اهل کاروان شد. و هر چه از او می پرسیدند کجا بودی چیزی را به خاطر نمی آورد، اما مدام می گفت «آقا خیلی مهربانه»

امام حسین(ع) امانتم را پس داد

طاقت اشک‌های دخترم را ندارم

موکب‌دار چادرملو بیان کرد: راه افتادن زن و مرد پیر و جوان و نوزاد همراه خانواده و نوجوانان و جوانان کشورهای مختلف دنیا برای حضور در این آیین ملکوتی که حد و مرزی ندارد، طبق آمار برداران عراقی سالانه حدود ۲۰ میلیون نفر وارد کربلا شده و هیچ یک بدون مکان و گرسنه نمی مانند یکی از کرامات سید الشهدا(ع) است.

صادقی اظهار داشت: بارها شده برای منصرف کردن من از آمدن به کربلا برخی از دوستانم با جملات سرد و منفی تلاش می کردند مرا از این راه منصرف کنند، جالب است بدانید همان افراد زمانی که از این سفر معنوی برمی گشتم ضمن زیارت قبول خود را پشیمان عنوان می کردند و می گفتند کاش ما هم بودیم. عشق حسین است چه ها می کند.

خداوند با لطف و محبت خودش یک فرزند پسر هفت ساله و یک دختر ۱۲ ساله به من داده که ان شاءالله در اولین فرصت ممکن قصد همراه کردن آنها به کربلا را دارم زیرا که دیگر طاقت اشک‌های دخترم را ندارم.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه