دوومیدانی غرب آسیا؛ ۶ مدال بانوان در پایان روز سوم و ثبت ۲ رکورد ملی

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- سومین روز از مسابقات دوومیدانی غرب آسیا در عراق با کسب سه طلا، دو نقره و یک برنز برای نمایندگان کشورمان همراه بود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در جریان برگزاری سومین روز از پنجمین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی غرب آسیا که شب گذشته به پایان رسید، پریسا عرب قهرمان دوهای استقامت تیم‌ ملی کشورمان در ماده ۵۰۰۰ متر با پشت سر گذاشتن همه رقبای خود مقتدرانه بعنوان نفر اول از خط پایان عبور کرد و قهرمان شد.

بر همین اساس،پریسا عرب با ثبت حد نصاب،۱۶:۳۷.۸۰ دقیقه عنوان نخست و مدال طلا این دوره از مسابقات را از آن خود کرد. او با ثبت این زمان رکورد ملی ماده ۵۰۰۰ متر بانوان کشورمان را نیز که با حد نصاب ۱۶:۳۷.۸۴ دقیقه (۱۴۰۲/۳/۲۱- تهران)در اختیار خودش بود را بهبود بخشد. این در حالی است این که بانوی استقامتی کشورمان روز گذشته نیز در دو ۱۰۰۰۰ متر مسابقات قهرمانی غرب آسیا گردن آویز طلا گرفت و قهرمان شد.

در دو ۴۰۰ متر با مانع بانوان نازنین فاطمه عیدیان با ثبت زمان ۱:۰۰.۹۹ دقیقه قهرمان شد و بر سکوی نخست ایستاد. ضمن اینکه رکورددار دو ۴۰۰ متر با مانع کشورمان روز گذشته نیز در ماده ۴۰۰ متر ضمن ایستادن بر سکوی نخست و کسب مدال طلا رکورد ملی رده سنی جوانان این ماده را نیز بهبود بخشیده بود. پس از او شهلا محمودی دیگر نماینده کشورمان با ثبت زمان ۱:۰۱.۵۱ دقیقه بعنوان نفر دوم از خط پایان عبور کرد و نایب قهرمان شد.

عسل‌علی‌قلی با عبور از مانع ۱،۷۰ متر نایب قهرمان شد و به مدال نقره دست یافت. پس از او محیا نعیمی دیگر نماینده کشورمان نیز با عبور از ارتفاع ۱.۷۰ متر و یک خطای بیشتر در جایگاه سوم ایستاد و مدال برنز گرفت.

مانا حسینی پرتابگر جوان تیم‌ملی کشورمان در رقابت ماده پرتاب نیزه با بلندترین پرتاب مقتدرانه و با ثبت حد نصاب ۵۰.۵۷ متر بعنوان قهرمانی رسید. پس از مانا حسینی نمایندگان کشورهای عمان و قطر به ترتیب در جایگاه‌های دوم‌ و سوم قرار گرفتند.

همچنین فاطمه محیطی‌زاده با کسب ۳۲۳۲ امتیاز و صبا خراسانی با کسب ۳۰۳۹ امتیاز تا این لحظه و پس از پایان چهار رقابت در جایگاه‌های اول و دوم جدول رده‌بندی رقابت ماده هفتگانه قرار دارند. سه رقابت باقی مانده ماده هفتگانه امروز (شنبه) در روز پایانی مسابقات برگزار خواهد شد.

پنجمین دوره مسابقات دوومیدانی غرب آسیا به میزبانی شهر بصره در عراق از ۹ تا ۱۲ خرداد در حال برگزاری است.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه