ایده «بعدی» با تعلیق یک اکانت متولد شد/ ذوقی که کرونا کورش کرد!

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- کارگردان فیلم «بعدی» همزمان با اکران آنلاین اثر خود گفت که سوژه این اثر برگرفته از یک اتفاق واقعی بود که برای وی رقم خورد.

سعید صادقی نویسنده و کارگردان فیلم‌کوتاه «بعدی» همزمان با اکران آنلاین این فیلم‌ کوتاه، در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد درباره این اثر توضیح داد: این فیلم‌ کوتاه را در سال ۹۷ ساختم. ایده آن هم برگرفته از یک تجربه شخصی در فضای مجازی بود. یکی از اکانت‌های من به یکباره تعلیق شده بود و برای آن‌که بتوانم این اکانت را مجدد فعال کنم، از من عکس و مشخصات خواسته شد. همین اتفاق تبدیل به جرقه اولیه شد و بعدها محتواها و زیرمتن‌های دیگری هم به آن افزوده شد.

وی افزود: فیلمنامه این فیلم‌ کوتاه را در طول چندماه نوشتم و همزمان با آقای رصافی که از مدیران انجمن بودند، وارد گفت‌وگو شدم. بعد از بررسی ایده‌ام در شورای فیلمنامه انجمن، تولید آن تصویب شد. این دومین همکاری من با انجمن محسوب می‌شد و تصویربرداری آن هم در سال ۹۷ در حدود ۴ روز در شهرک سینمایی انجام شد.

کارگردان «بعدی» درباره داستان این فیلم گفت: این فیلم کوتاه درباره عکاسی است که تلاش می‌کند همه مشتریانش را به یک شکل دربیاورد اما در مواجهه با یک مشتری خاص، به مشکلی برخورد می‌کند و سرنوشت متفاوتی هم برایش رقم می‌خورد.

صادقی درباره چالش‌های خود برای کارگردانی این فیلم‌ کوتاه هم گفت: کار در فضای بسته و تک‌لوکیشن برایم جذاب بود. می‌دانستم که باید در حدود ۱۵ دقیقه، قصه‌ای را به‌دور از هر گونه خستگی برای مخاطب، در همین فضای بسته روایت کنم. بزرگ‌ترین چالشم هم همین کارگردانی در فضای محدود بود و اینکه به ایده‌هایی برای تنوع بصری در قاب برسم.

ایده «بعدی» با تعلیق یک اکانت متولد شد/ ذوقی که کرونا کورش کرد!

این کارگردان ادامه داد: این فیلم‌کوتاه را با گروهی ساختم که بسیار همراه بودند. کمبود بودجه از مسائلی است که همواره برای سینمای کوتاه وجود دارد و در این پروژه هم به دلیل نبود بودجه، خودم چند مسئولیت را برعهده گرفتم. سوای از نویسنده و کارگردان بودنم، من پیگیری‌های تولید را هم برعهده داشتم و طراحی صحنه و لباس هم برعهده خودم بود. البته دو دستیار بسیار خوب داشتم که از من پشتیبانی می‌کردند. دو بازیگر اصلی کار هم بسیار حرفه‌ای بودند و برای این کار سنگ‌تمام گذاشتند.

صادقی درباره نقش‌آفرینی زنده‌یاد علی برقی در فیلم‌کوتاه «بعدی» گفت: علی برقی که متاسفانه ایشان را بر اثر کرونا از دست دادیم، بازیگری بسیار حرفه‌ای بود که شخصیت جالبی هم داشت. در این فیلم هم معتقدم انتخاب بسیار مناسبی برای این نقش بود. او هم از نظر ظاهر و هم از نظر خلقیات و شخصیت، مناسب این فضا بود. براساس شناخت شخصی‌ام، احساس می‌کردم همیشه علی برقی یک کودک درون فعال و برای خیلی از کارها، ذوق بالایی داشت.

«بعدی» به‌ نویسندگی و کارگردانی سعید صادقی و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران، یکی از ۴ اثری است که در بسته فیلم کوتاه منتخب از تولیدات انجمن، برای نمایش آنلاین عرضه شده و از روز سه‌شنبه ۱۵ خردادماه ۱۴۰۳ به صورت فروشی و اشتراکی در دسترس مخاطبان فیلم کوتاه قرار گرفته است.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه