عاملی: الگوی رقابت‌های انتخاباتی نیاز به تغییر دارد

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد گروه ارتباطات و مطالعات ایران دانشگاه تهران بر ضرورت اخلاق‌مداری نامزدها و هواداران آنها در رقابت‌های انتخاباتی و تاثیر آن در ترغیب مشارکت اجتماعی تاکید و خواستار تغییر الگوی رقابت‌های انتخابی شد.

به گزارش گروه علم و آموزش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، سعیدرضا عاملی رعایت جنبه اخلاق الهی و اسلامی نامزدها در رقابت‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را خواستار شد و گفت: رعایت الگوی اخلاقی، مردم را به صحنه مشارکت می‌آورد و حس عضویت ملی و احساس افتخار ملی را در آنها تقویت می‌کند.

وی گفت: باید الگوی انتخاباتی خود را تغییر دهیم و بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد رحلت امام راحل مبنی بر اینکه انتخابات در ایران مثل کشورهای غربی جنبه رقابتی ندارد، کاملا دقیق بود.

استاد گروه ارتباطات و مطالعات ایران دانشگاه تهران به این نکته اشاره کرد که در ایام انتخابات در غرب چون جنبه رقابتی دارد، شاهد انواع مسائل خارج از اخلاق هستیم. مجلات زرد کاستی‌های نامزدها را برجسته می‌کنند. تهمت و افترا می‌زنند تا رقیب را از میدان خارج کنند. اما در ایران، انتخابات عرصه خدمت و پذیرش مسئولیت اجتماعی است که باید با آن اخلاقمند و بدون تخریب مواجه شد. عضو هیات علمی دانشگاه تهران معتقد است که حرکت در مسیر چنین روندی باعث ایجاد احساس عضویت اجتماعی در مردم شده و آنها را انگیزه‌مند وارد عرصه انتخابات می‌کند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دلیل سقوط بالگرد حامل شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همرانشان در حین بازگشت از بازدید سد قیز قلعه سی یکشنبه (31 اردیبهشت)، یک سال زودتر از موعد و در هشتم تیرماه برگزار می‌شود. در این دوره از انتخابات ۸۰ داوطلب ثبت نام کرده بودند که از بین آنها، مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، علیرضا زاکانی، سعید جلیلی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف تایید شدند.

تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هم از ۲۱ خرداد گذشته آغاز شد و تا هفتم تیرماه ادامه دارد، در نهایت هشتم تیرماه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار و نهمین رئیس جمهور با رأی مستقیم مردم برگزیده می‌شود.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه