خشونت‌آمیزترین روند انتخاباتی در مکزیک با قتل بیش از ۲۰ نامزد

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- مکزیکی‌ها در حالی در آستانه برگزاری بزرگ‌ترین انتخابات تاریخ کشور خود قرار دارند که با قتل جدید یک نامزد انتخابات شهرداری‌ها، مجموع افرادی که در جریان روند انتخابات، از زمان ثبت نام نامزدها در سپتامبر گذشته (شهریور- مهر) کشته شده‌اند به بیش از ۲۰ تن رسیده است.

به گزارش روز پنجشنبه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بخش اسپانیایی تارنمای فرانس‌۲۴، بر اساس ویدیوهای منتشر شده در رسانه‌های محلی، آلفردو کابرِرا (Alfredo Cabrera) نامزد شهرداری کویوکا دِ بِنیتِس (Coyuca de Benítez) در ایالت جنوبی گِرِرو (Guerrero) در جریان پایان کارزار انتخاباتی خود در یک حمله تیراندازی به قتل رسید.

چنان که اِوِلین سالگادو (Evelyn Salgado) فرماندار این ایالت مکزیک تایید کرد، تصاویر ضبط شده نشان می‌دهند که فردی به نامزد مورد نظر نزدیک شده و در حین تجمع، از پشت به وی شلیک می‌کند.

سالگادو با انتشار پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: من به شدت حوادث تاسف‌باری که در جریان آن، نامزد شهرداری کویوکا دِ بِنیتِس جان خود را از دست داد، محکوم می‌کنم.

این ویدئو نشان می‌دهد که کابررا با پیراهن قرمز رنگی که توسط هواداران احاطه شده است، بارها مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و این حادثه باعث هرج و مرج و وحشت در میان حاضران در تجمع شد.

دفتر دادستانی ایالت گِررو سپس در بیانیه‌ای گزارش داد که قاتل ادعایی این نامزد، در صحنه جنایت «کشته شد».

دولت فدرال مکزیک گزارش داد که در جریان روند انتخابات در این کشور، که در سپتامبر گذشته (شهریور- مهر) با ثبت نام نامزدها آغاز شد تا صبح روز سه شنبه (۲۸ مه/ هشتم خرداد)، ۲۲ نامزد به قتل رسیده‌اند.

ساعاتی پس از آن گزارش، خبر قتل ریکاردو آریسمندی (Ricardo Arizmendi) کاندیدای شهر کوآئوتلا (Cuautla) منتشر شد؛ این در حالی بود که نامزد شهرداری شهر غربی انکارناسیون د دیاس (Encarnación de Díaz) بر اثر شلیک گلوله در یک حمله دیگر زخمی شد.

سازمان داتا سیویکا (Data Cívica) از حدود ۳۰ مورد قتل نامزدها در مبارزات انتخاباتی مکزیک خبر داده است.

دیروز چهارشنبه، رویدادهای تبلیغاتی برای انتخابات یکشنبه آینده مکزیک (دوم ژوئن/ ۱۳ خرداد) به پایان رسید؛ حدود ۱۰۰ میلیون مکزیکی (از جمعیت ۱۲۹ میلیون نفری این کشور)، مجاز به رای دادن به رئیس جمهوری، اعضای کنگره و بیش از ۲۰ هزار مقام محلی هستند.

قتل سیاستمداران مکزیک از پایان سال گذشته میلادی تا کنون سبب شد تا موضوع امنیت در کانون بحث‌های انتخاباتی قرار گیرد.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه