رئیس‌جمهوری مکزیک: دیپلمات‌های سازمان ملل تا توقف جنگ غزه نخوابند

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- رئیس‌جمهوری مکزیک با تاکید بر اینکه سازمان ملل متحد به منظور حل‌وفصل درگیری در نوار غزه باید اقدامات بیشتری انجام دهد، تصریح کرد: دیپلمات‌های این سازمان نباید این روزها بخوابند و هدف اصلی آن‌ها باید این باشد که جنگ در نوار غزه را متوقف کنند.

به گزارش روز پنجشنبه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از تارنمای اسپوتنیک موندو، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهوری مکزیک در نشست مطبوعاتی خود، در مورد جنگ غزه تاکید کرد: ما احساس می‌کنیم که سازمان ملل باید بیشتر روی این موضوع کار کند. دیپلمات‌های [سازمان] نباید این روزها بخوابند. مثل اینکه باید از روال خود خارج شوند. هدف اصلی آن‌ها باید این باشد که جنگ در نوار غزه را متوقف کنند.

رئیس‌جمهوری مکزیک ضرورت عزم و اراده بیشتر سازمان ملل برای حل‌وفصل تنش‌های ناشی از جنگ روسیه و اوکراین را نیز مورد تاکید قرار داد.

وی افزود: ما باید برای دو هدف (جنگ غزه و جنگ اوکراین) با همه سران صحبت کنیم و جلساتی برگزار کنیم.

اوبرادور در مورد درخواست مکزیک برای ورود به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل به دلیل نسل‌کشی در نوار غزه خاطرنشان کرد: موضع مکزیک، بی‌طرفانه است. طرح پیش روی دیوان بین‌المللی دادگستری بخشی از سیاست خارجی ما است که همان حل‌وفصل اختلافات از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز است.

رئیس‌جمهوری مکزیک گفت: ما طرفدار هیچ موضعی نیستیم که دلالت بر تشدید بیشتر درگیری داشته باشد. ما از این نظر با احتیاط عمل کرده‌ایم. ما امیدواریم که جنگ متوقف شود، زیرا در حال حاضر هزاران نفر، بسیاری از افراد بی گناه، از جمله کودکان کشته شده‌اند. ما باید جنگ‌افروزان را متقاعد کنیم و به درخواست آتش‌بس ادامه دهیم.

وی افزود: اکنون مهمترین چیز دستیابی به صلح است. این موضع مکزیک است. ما می‌خواهیم جنگ متوقف شود.

مکزیک یکی از کشورهایی است که به طور رسمی فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسد.

با این حال، این کشور مشابه اقدامات نیکاراگوئه، کلمبیا و لیبی خواستار ورود به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل به دلیل نسل‌کشی در نوار غزه شده است.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه