بولیوی: جامعه جهانی برای توقف جنگ در غزه اقدام کند

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- لوئیس آلبرتو آرسه کاتاکورا رئیس جمهور بولیوی حملات رژیم صهیونیستی به شهر رفح را جنایت جنگی شنیع توصیف کرد و از جامعه جهانی خواست برای توقف جنگ در غزه اقدام کنند.

به گزارش بامداد پنجشنبه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از راشا تودی، به دنبال اعتراض مقام‌های کشورهای مختلف و سازمان‌های بین‌المللی به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به آوارگان فلسطینی که در شهر رفح پناه گرفته‌اند، رئیس جمهور بولیوی با اعتراض به مقام‌های رژیم صهیونیستی اقدامات این رژیم در شهر رفح را جنایت جنگی شنیع توصیف کرد.

آرسه کاتاکورا در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: ما بمباران رفح توسط (رژیم) اسرائیل که منجر به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی فلسطینی شد را محکوم می‌کنیم.

رئیس جمهور بولیوی در ادامه با بیان اینکه ما با هم می‌توانیم نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را متوقف کنیم، تاکید کرد: از جامعه جهانی می‌خواهیم که اقدامات واقعی علیه اسرائیل اتخاذ کنند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان برزیل و رژیم صهیونیستی بر سر جنگ این رژیم در غزه، برزیلیا سفیر خود را از سرزمین‌های اشغالی فراخواند.

پس از آنکه برزیل و رژیم اسرائیل در ماه فوریه (بهمن) بر سر جنگ غزه اظهارات تندی رد و بدل کردند، فدریکو مایر سفیر برزیل در سرزمین‌های اشغالی برای مشورت با دولتش فراخوانده شد.

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس‌جمهور برزیل در جریان سی و هفتمین اجلاس اتحادیه آفریقا در شهر آدیس آبابا پایتخت اتیوپی، اسرائیل را به انجام نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه متهم و جنگ این رژیم در غزه را با اقدامات آدولف هیتلر برای نابودی یهودیان مقایسه کرد.

رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارنظر لولا داسیلوا مبنی بر مقایسه تهاجم نظامی اسرائیل به نوار غزه با واقعه هولوکاست که توسط هیتلر در طول جنگ جهانی دوم انجام شد، رئیس‌جمهور برزیل را عنصر نامطلوب خواند.

رئیس‌جمهور برزیل به تازگی نیز کابینه رژیم صهیونیستی به نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو را به‌ دلیل ادامه کشتار غیرنظامیان در غزه بی‌مسئولیت توصیف و تاکید کرد: نمی‌توانیم در برابر انحرافات اسرائیل در غزه سکوت کنیم.

ارتش رژیم صهیونیستی نیمه شب یکشنبه (ششم خرداد) با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه دست کم ۴۵ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرد.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی یکشنبه شب در بیانیه‌هایی جداگانه به کشتار ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غرب شهر رفح واکنش نشان دادند و این جنایت را بی‌اعتنایی و اهانت آشکار به حکم اخیر دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر لزوم توقف حملات به این شهر دانستند و دولت آمریکا و جو بایدن رئیس جمهور این کشور را به طور ویژه مسئول این جنایت اعلام کردند.

دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این حکم دیوان بین المللی دادگستری با استقبال گسترده‌ای در سطح بین المللی همراه شد.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه