برزیل سفیر خود از سرزمین‌های اشغالی را فراخواند

تهران-آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- خبرگزاری فرانسه امروز (چهارشنبه) به نقل از یک منبع دیپلماتیک خبر داد که برزیل سفیر خود را از سرزمین‌های اشغالی فراخوانده و به سرعت جایگزینی برای وی تعیین نخواهد کرد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از تارنمای بارونز، در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان برزیل و رژیم صهیونیستی بر سر جنگ این رژیم در غزه، برزیلیا سفیر خود را از سرزمین‌های اشغالی فراخواند.

یک منبع دیپلماتیک به خبرگزاری فرانسه گفت: «هیچ شرایطی برای بازگشت او به اسرائیل وجود نداشت».

پس از آنکه برزیل و رژیم اسرائیل در ماه فوریه (بهمن) بر سر جنگ غزه اظهارات تندی رد و بدل کردند، فدریکو مایر سفیر برزیل در سرزمین‌های اشغالی برای مشورت با دولتش فراخوانده شد.

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس‌جمهور برزیل در جریان سی و هفتمین اجلاس اتحادیه آفریقا در شهر آدیس آبابا پایتخت اتیوپی، اسرائیل را به انجام «نسل‌کشی» علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه متهم و جنگ این رژیم در غزه را با اقدامات آدولف هیتلر برای نابودی یهودیان مقایسه کرد.

رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارنظر لولا داسیلوا مبنی بر مقایسه تهاجم نظامی اسرائیل به نوار غزه با واقعه هولوکاست که توسط هیتلر در طول جنگ جهانی دوم انجام شد، رئیس‌جمهوری برزیل را «عنصر نامطلوب» خواند.

رئیس‌جمهوری برزیل به تازگی نیز کابینه رژیم صهیونیستی به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو را به‌دلیل ادامه کشتار غیرنظامیان در غزه «بی‌مسوولیت» توصیف و تاکید کرد: نمی‌توانیم در برابر انحرافات اسرائیل در غزه سکوت کنیم.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، داسیلوا بارها جنایت‌های تل‌آویو در این منطقه را محکوم و اقدامات اسرائیل را «نسل‌کشی» خوانده است.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه