ونزوئلا دعوت خود را از ناظران انتخاباتی اتحادیه اروپا پس گرفت

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- ونزوئلا اعلام کرد که دعوت خود را از ناظران اتحادیه اروپا برای نظارت بر انتخابات ماه ژوئیه این کشور پس گرفته است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از خبرگزاری فرانسه، الویس آموروسو رئیس شورای انتخابات ونزوئلا سه‌شنبه به خبرنگاران گفت، اجازه به ناظرانی که «رویکردهای نو استعماری و مداخله‌جویانه در قبال ونزوئلا» دارند، امری «غیراخلاقی» است.

اتحادیه اروپا حدود یک ماه پیش ۵۰ نفر از مقام‌های دولت ونزوئلا را تحریم کرد.

اتحادیه اروپا در انتخابات پارلمانی ۲۰۲۱ ناظران خود را به ونزوئلا فرستاد و از بروز مشکلاتی همچون استفاده از منابع دولتی برای تبلیغ به نفع نامزدهای دولتی و «رد صلاحیت خودسرانه» برخی نامزدها خبر داد.

کاراکاس در ماه مارس از اتحادیه اروپا درخواست کرد که برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ ژوئیه (هفتم مرداد) تیمی از ناظران انتخاباتی خود را به این کشور آمریکای لاتین اعزام کند.

ونزوئلا همچنین ناظران سازمان ملل، مرکز کارتر در آمریکا، بریکس و اتحادیه آفریقا را نیز دعوت کرده است.

دولت نیکولاس مادورو رئیس جمهوری و اپوزیسیون ونزوئلا سال گذشته توافق کردند که در سال ۲۰۲۴ انتخاباتی آزاد و منصفانه با حضور ناظران بین‌المللی برگزار کنند.

آمریکا در واکنش به این توافق بخشی از تحریم‌های خود را علیه ونزوئلا کاهش داد. اما جلوگیری از حضور مهمترین نامزد اپوزیسیون در انتخابات باعث شد که واشنگتن تحریم‌ها را باز گرداند.

این سومین بار است که مادورو برای دوره ۶ ساله ریاست جمهوری ونزوئلا نامزد می‌شود. آمریکا و اروپا پیروزی وی در انتخابات ۲۰۱۸ را به رسمیت نشناخته و تحریم‌هایی علیه ونزوئلا وضع کردند.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه