کلمبیا بمباران اردوگاه آوارگان در رفح توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- دولت کلمبیا حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاهی در شهر رفح فلسطین در نوار غزه را محکوم کرد و قبول «آتش‌بس فوری و قطعی» از سوی این رژیم را خواستار شد.

به گزارش روز سه شنبه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از تارنمای اسپوتنیک موندو، وزارت امور خارجه کلمبیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: کلمبیا حمله‌های هوایی اسرائیل به اردوگاه آوارگان در محله تل‌السلطان در شمال غربی رفح که به موجب آن، ده‌ها فلسطینی کشته و تعداد زیادی زخمی شدند را محکوم می‌کند.

دستگاه دیپلماسی ونزوئلا در این متن چنین ابراز تاسف کرد: "از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر) تاکنون بیش از ۳۵ هزار نفر در غزه جان خود را از دست داده‌اند، در حالی که خشونت در کرانه باختری افزایش یافته است."

وزارت امور خارجه کلمبیا بار دیگر از رژیم صهیونیستی به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو خواست تا «آتش‌بس فوری و قطعی» اعمال کرده و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه را صادر کند.

دولت بوگوتا همچنین «انطباق و تبعیت بدون تاخیر از اقدامات و تصمیم‌های سازمان‌های بین‌المللی» را خواستار شد.

کلمبیا همچنین درخواست کرد که یک بار برای همیشه به «رنج مردم غیرنظامی» پایان داده شود و قوانین بین‌المللی و حقوق بشر رعایت شود.

ارتش رژیم صهیونیستی نیمه شب یکشنبه با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه دست کم ۴۵ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و صدها نفر دیگر را زخمی کرد.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی یکشنبه شب در بیانیه‌های جداگانه ای به کشتار ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غرب شهر رفح واکنش نشان دادند و این جنایت را بی‌اعتنایی و اهانت آشکار به حکم اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر لزوم توقف حملات به این شهر دانستند و دولت آمریکا و جو بایدن رئیس‌جمهوری این کشور را به طور ویژه مسئول این جنایت اعلام کردند.

دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را خواستار شد.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه