چین: بلوغ فکری کشورهای درحال توسعه مایه دلگرمی است

تهران-آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: کشورهای درحال توسعه به یک بلوغ فکری رسیده‌اند که می‌تواند ساختاری معقول‌تر برای قدرت جهانی ایجاد کند و این موضوع مایه دلگرمی است.

به گزارش شنبه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از نشریه گلوبال تایمز، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با جنگ در اوکراین، اظهار داشت: جنگ بین مسکو و کی‌یف در حالی وارد سومین سال خود شده که خطر تشدید این درگیری‌ و گسترش سایه‌ این جنگ بر مناطق دیگر افزایش یافته است.

وی افزود: جامعه جهانی به این باور رسیده‌ که باید برای کاهش تنش و ایجاد شرایط آتش‌بس اقدام کند.

وانگ با بیان اینکه چین و برزیل برای مساله اوکراین به راه‌حلی مشترکی رسیدند، افزود:‌ امیدوار هستیم که اعضای جامعه جهانی از این راه حل استقبال و حمایت کنند تا به طور مشترک نقش سازنده‌ای در کاهش تنش‌ و پیشبرد گفت‌وگوهای صلح آمیز ایفا کنیم.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین روز پنجشنبه گذشته با سلسو آموریم مشاور ارشد رئیس جمهور برزیل دیدار و ۲ طرف برای حل سیاسی مساله اوکراین طرحی شامل شش بخش را ارائه کردند. پکن و برازیلیا از همه طرف‌های ذیربط خواستند در مسیر «کاهش تنش‌ها»، «عدم گسترش میدان نبرد، عدم تشدید اوضاع، جنگ و تحریک هیچ طرف» و «گفت‌وگو و مذاکره به عنوان تنها راه خروج از این مساله» حرکت کنند.

وانگ و آموریم همچنین بر «تلاش برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مناطق درگیر و جلوگیری از افزایش بحران انسانی»، «مخالفت با استفاده از سلاح‌های کشتارجمعی به ویژه سلاح‌های هسته‌ای و سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی»، «جلوگیری از حملات به نیروگاه‌های هسته‌ای» و «ممانعت از تقسیم جهان به گروه‌های منزوی سیاسی یا اقتصادی» توافق کردند.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه