تحریم های جدید آمریکا علیه شرکت های وابسته به واگنر در آفریقای مرکزی

تهران-آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که دو شرکت در جمهوری آفریقای مرکزی را که به گروه واگنر در روسیه مرتبط هستند، در فهرست تحریم قرار داده است.

به گزارش پنجشنبه شب آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از "آناتولی" در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است که این دو شرکت با نام های ماینینگ اینداستریز سارلو و لجستیک اکونومیک سارلو در زمینه معدن فعالیت می کنند و به فعالیت های غیرقانونی معدنی گروه واگنر و عملیات های امنیتی آن در جمهوری آفریقای مرکزی کمک می کنند.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود که گروه واگنر از هواپیماهای اجاره شده توسط شرکت ماینینگ اینداستریز سارلو برای جابجایی پرسنل و تجهیزات در کشور جمهوری آفریقای مرکزی و سایر نقاط آفریقا استفاده می کند، در حالی که این شرکت مواد شیمیایی مانند اسید کلریدریک، اسید نیتریک و سیانید سدیم که معمولاً در معدن استفاده می شود، را برای پیشبرد استخراج غیرقانونی مرتبط با گروه واگنر به این کشور وارد می کند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در پی اتفاقاتی که منجر به شورش گروه واگنر شد، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس با توافق همتای روس خود با رئیس گروه شبه نظامی واگنر وارد گفت وگو و مذاکره شد و وی را مجاب کرد تا پیشروی نیروهای خود به سمت مسکو را متوقف کرده و آنها را به مقرهای خود بازگرداند.

بر اساس توافقی که صورت گرفت قرار شد رئیس گروه واگنر پس از تبعید از روسیه در ماه ژوئن به بلاروس برود و چند روز بعد رئیس جمهور بلاروس ورود پریگوژین به خاک بلاروس را تائید کرد.

شامگاه چهارشنبه (اول شهریور) سال گذشته، هواپیمایی خصوصی حامل ۱۰ مسافر از جمله یوگنی پریگوژین رئیس سابق واگنر که از سنت پترزبورگ به مقصد مسکو در حال حرکت بود، سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن جان باختند.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه