جدول زمان‌بندی برنامه‌های تلویزیونی نامزدهای ریاست‌جمهوری مشخص شد/ اولین مناظره ۲۸ خرداد

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- جدول زمانبندی برنامه‌های تبلیغات تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری طی مراسمی برگزار و نخستین مناظره روز دوشنبه ۲۸ خردادماه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تلویزیون آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، آیین قرعه کشی برنامه‌های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی شش نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور نمایندگان نامزدهای ریاست‌جمهوری و ناظران مربوطه از جمله نماینده شورای نگهبان، نماینده وزارت کشور، نماینده سازمان صداوسیما و دیگر نماینده‌ها همچنین برخی از هنرمندان و ورزشکاران برگزار شد.

بنا بر این گزارش، اولین مناظره انتخاباتی روز دوشنبه ۲۸ خرداد از ساعت ۲۰ تا ۲۴ برگزار و از شبکه یک سیما به صورت زنده پخش می‌شود.

پنجشنبه ۳۱ خرداد، جمعه یک تیر، دوشنبه ۴ تیر و سه‌شنبه ۵ تیر زمان تعیین شده برای مناظره‌های بعدی است.

پیمان جبلی در این آیین با بیان اینکه حماسه پرشکوه بدرقه شهیدان خدمت نشانه عظمت و شکوه سرمایه اجتماعی ملت است و گفت: به تصویر کشیدن اقیانوس ملت در مراسم تشییع شهدای خدمت و پخش ویژه برنامه های انتخاباتی از وظایف سنگین رسانه ملی است.

وی با تاکید بر اینکه همه ماموریت‌های صداوسیما بر اساس راهبرد تحولی رسانه ملی و دو سرفصل هویت محوری و عدالت گستری اتفاق خواهد افتاد اظهار کرد: رسانه ملی خودش را موظف می‌داند امکانات خودش را به صورت عادلانه در اختیار نامزدها قرار دهد تا نظرات خودشان را اعلام کنند.

جبلی خاطرنشان کرد: برنامه‌های در نظر گرفته برای شش نامزد انتخاباتی در رسانه ملی از جمله ۵ مناظره، سه میزگرد، چهار مستند رادیو و تلویزیونی، برنامه رو به دوربین، گفت‌وگو با مردم استان‌ها، برنامه صف اول، برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، برنامه بدون تعارف است.

رئیس صدا و سیما گفت: همچنین در این دروه از انتخابات سامانه تلوبیون در اختیار نامزدها خواهد بود و هر نامزد می‌تواند یک کانال ۲۴ ساعته اختصاصی داشته باشد که این برنامه‌ها با اینترنت رایگان پخش می‌شود.

در ادامه این مراسم مادر شهید زین‌الدین در ارتباط مستقیم تلویزیونی از قم اظهار داشت: ما باید به کسی رای بدهیم که با صداقت باشند و برای خدا کار کنند. مقام ریاست جمهوری امانتی است که نباید به آن خیانت کنند. مسئولین باید کارشان برای خدا باشد.

ادامه داد: رئیس جمهور جدید باید مانند آقای رئیسی از هر جهت به فکر مردم باشند مردمی که چشم خود را به مردم دوخته‌اند و گوششان هم به سخنان رهبر معظم انقلاب باشد. 

مادر شهید زین الدین در ادامه مراسم قرعه کشی برنامه های ریاست جمهوری گفت: امیدواریم مردم کسی را انتخاب کنند که راه شهدا و رسم شهدا را ادامه دهد. شرکت در انتخابات مشت محکمی بر دهان همه دشمنان است. خانواده شهدا انتظار دارند رئیس جمهور بعدی مثل آقای رئیسی فقط به مردم فکر کند.

سیدمحمد تقی شاهچراغی، رییس ستاد انتخابات کشور در ادامه این مراسم گفت: کمسیون بررسی تبلیغات برابر قانون موظف است بر برنامه‌های انتخاباتی صداوسیما و سایر برنامه های تبلیغاتی نظارت داشته باشد. هیات اجرایی ناظر بر اقدامات کمیسیون است.

وی افزود: نامزدهای محترم و نمایندگان آنها از چهره های شاخص و همراه با نظام هستند. هر فردی که مردم تشخیص دهند در جایگاه ریاست جمهوری خواهد نشست.

رییس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: همراه با هم مسیر را به گونه‌ای رقم می زنیم که یک انتخاب پرشور و سالم برگزار شود. توقع و انتظار مردم و مقام معظم رهبری این است که انتخابات به نحو شایسته ای برگزار شود.

در این مراسم همچنین ارتباط مستقیم تلویزیونی با پدر شهید محمدحسن براهویی در سیستان و بلوچستان برقرار شد که پدر این شهید در سخنانی کوتاه اظهار داشت: تقاضای ما این است همه در این انتخابات شرکت و رئیس جمهوری را انتخاب کنند که راه شهدا را ادامه دهد.

در ادامه مراسم نام نامزدها توسط ورزشکاران و خانواده شهدا و شماره‌ها توسط نمایندگان نامزدها از گلدان بیرون آمد.

حسین پورجعفری، همسر شهید رضایی نژاد، مادر شهید افشاری، از اعضای محترم خانواده شهدا بودند که در کنار گلعلی بابایی نویسنده دفاع مقدس و جواد فروغی قهرمان المپیک اسامی نامزدها را از گلدان بیرون می‌آوردند.

حجت‌الله ایوبی، نماینده مصطفی پورمحمدی شماره یک را از گلدان بیرون آورد. نماینده مسعود پزشکیان شماره دو را از گوی بیرون آورد. بیژن نوباوه وطن شماره پنج را برای سعید جلیلی از داخل گوی بیرون کشید.

در مراسم قرعه کشی شماره چهار به امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی اختصاص یافت. سیدمحمود رضوی، نماینده محمد باقر قالیباف شماره ۳ را برای وی بیرون آورد. شماره ۶ نیز به علیرضا زاکانی اختصاص یافت.

برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها از فردا دوشنبه ۲۱ خرداد آغاز می‌شود و در اولین روز ویژه برنامه امیرحسین قاضی‌زاده از شبکه یک و ویژه برنامه‌های محمدباقر قالیباف و مسعود پزشکیان از شبکه خبر پخش می‌شود.

در روز سه‌شنبه ۲۲ خرداد تلویزیون میزبان برنامه‌های تبلیغاتی سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و امیرحسین قاضی‌زاده خواهد بود.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور ایران جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه