تأکید آیت‌الله رئیسی بر عدالت در حوزه سلامت، باعث تحول در پزشکی شد

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر پشتیبانی، اهتمام، تأکید و قاطعیت شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی با عنوان رئیس دولت نبود تحول و تحرک در حوزه سلامت اتفاق نمی‌افتاد.

به گزارش گروه علم و آموزش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از فرهنگستان علوم، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی اظهار کرد: یکی از اتفاقات بزرگ که امروز با افتخار می‌توانیم از آن نام ببریم تحولاتی است که در عرصه‌ بهداشت و درمان کشور اتفاق افتاده است. بسیاری فارغ‌التحصیلان در رشته‌های گوناگون تخصص و فوق تخصص دارند.

وی افزود: اوایل انقلاب خیلی از رشته‌های تخصصی را نداشتیم و معمولاً پزشکانی که می‌خواستند در گرایش‌های مختلف پزشکی متخصص شوند نمی‌توانستند در داخل کشور تخصص بگیرند؛ اما هم‌اکنون تقریبا برای همه رشته‌های پزشکی دنیا دوره تخصصی و فوق تخصصی داریم.

رئیس فرهنگستان علوم گفت: در حال حاضر شاهد خدمات درجه یک در عرصه بهداشت و درمان را از سوی پزشکان و متخصصان و دانشمندان هستیم که می‌توانند آموزش بدهند و پژوهش و کار تحقیقاتی انجام دهند؛ بنابراین ظرفیت‌های ما به مراتب از دهه‌ها شصت و هفتاد در زیرساخت‌های پزشکی کشور پیشرفت کرده است.

مخبردزفولی ادامه داد: تأکید رئیس‌جمهور شهید به این بود که همه‌ چیز را به بودجه و مسائل مرتبط با مسائل اعتبار مرتبط نکنید. ظرفیت‌های زیادی داریم که از آنها استفاده نمی‌کنیم. آیت‌الله رئیسی در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی که مربوط به افزایش ظرفیت پزشکی بود، وقتی مسئولان وزارت بهداشت گزارش دادند و مخالفت یا ملاحظات خودشان را در مورد افزایش ظرفیت مطرح کردند، تأکید کردند اگر مشکلی هست باید در دولت مطرح شود و در آنجا آن را حل کنیم.

تأکید آیت‌الله رئیسی بر عدالت در حوزه سلامت، باعث تحول در پزشکی شد

اگر گرفتار بودجه هستیم مسئولان باید آن را حل کنند تا مشکل حل شود. ممکن است بعضی بگویند، برخی از موارد تأمین نشده است، پس همه باید کمک کنیم که حل شوند.

رئیس فرهنگستان علوم بیان کرد: یک راهبرد حیاتی کشور که تأمین سلامت برای آحاد جامعه با هدف عدالت است که یکی از شعارهای محوری مرحوم شهید آیت‌الله رئیسی عدالت‌محوری‌شدن بود و بحث عدالت فقط در زمینه‌های اقتصادی نیست. برخورداری همه‌ مردم از آب آشامیدنی سالم، دسترسی به غذای سالم، دسترسی به پزشک، دسترسی به مسائل و خدمات بهداشت و درمان عادلانه است و این توقع معقول و منطقی است که باید اتفاق بیافتد.
مخبردزفولی ادامه داد: این راهبردی است که رئیس جمهور بر آن پافشاری در همه‌ جلسات از آن دفاع کرد. اگر کمبودی هم وجود دارد باید کمک کنیم این کمبودها جبران شود. ایشان سفرهای استانی فراوانی داشتند، یکی از جاهایی که در هر سفر استانی بازدید می‌کرد، محروم‌ترین مناطق بود. یکی از درخواست‌های مستمر در هر کدام از این بخش‌ها عدم دسترسی به خدمات بهداشت و درمان بود که امیدواریم با این ظرفیت‌سازی‌های جدید و با اولویت‌گذاری برای پذیرش در مناطق محروم و کمتر برخوردار این مشکل به طور کامل برطرف شود.


وی عنوان کرد:‌ اگر پشتیبانی، اهتمام، تأکید و قاطعیت شهید آیت الله رئیسی با عنوان رئیس دولت نبود این تحول و این تحرک اتفاق نمی‌افتاد. این مسیر را باید به همراهی یکدیگر ادامه دهیم تا در آینده در خدمات بهداشت و درمان جز بهترین‌ها باشیم؛ زیرا متخصصانی داریم که در سطح جهانی می‌درخشند و می‌توانند کارهای بسیار برجسته‌ بهداشتی و درمانی انجام بدهند.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه