همکاری ایران و روسیه جهت تولید محصولات با پیچیدگی اقتصادی بالا

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در دیدار با رئیس مرکز نوآوری و فناوری استانداری مسکو، برای تولید محصولات با پیچیدگی اقتصادی بالا تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش گروه علم و آموزش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، حسن زمانیان بعد از سفر به استان استراخان، با هیات همراه به مسکو رفت و جلسه‌ای با رئیس مرکز فناوری و نوآوری مسکو داشت.

رئیس مرکز در این دیدار گزارشی از اقدامات انجام شده در مسکو جهت راه‌اندازی مرکز نوآوری مشترک به زمانیان ارائه کرد و زمانیان نیز اقدامات انجام شده جهت راه‌اندازی این دفتر در سازمان و چگونگی پیشرفت این کار را شرح داد و در نهایت مقرر شد ظرف مدت یک هفته شرکت‌های دو طرف انجام اقدامات قانونی جهت استقرار را دنبال و به نتیجه برسانند.

عقد تفاهم نامه همکاری بین پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و پارک اسلاوا در مسکو

در ادامه سفر هیات اعزامی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به روسیه، این هیات از پارک علم و فناوری مسکو به عنوان یکی از مهمترین پارک‌های کشور روسیه و شرکت‌های مستقر بازدید کرد.

باتوجه به مشترکات زیاد این پارک با پارک بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در سازمان از جمله وجود پژوهشکده‌های فناوری‌های نوین در کنار شرکت‌های تولیدی مهم تفاهم‌نامه‌ای بین دو پارک منعقد شد.

در این تفاهم‌نامه مقرر شد دو پارک علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و اسلاوا مسکو استقرار شرکت‌ها و واحدهای فناور دو طرف را در هر پارک تسهیل و تورهای فناوری مشترک برگزار کنند. همچنین ایجاد هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری اولین‌کنفرانس نقش پارک‌ها در تولید محصولات با پیچیدگی اقتصادی بالا در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بررسی و توافق شد.

شاخص پیچیدگی اقتصادی، سنجش ویژگی‌های محصولات تولیدی سیستم‌های اقتصادی در سطح کشورها است. این شاخص معیاری برای تبیین دانش انباشته شده در محصولات ساخت یک کشور است که نتیجه آن در ترکیب صنعتی کشورها قابل مشاهده است. برای محاسبه این شاخص ترکیبی از معیارهای تنوع و فراگیری محصولات جهت اندازه‌گیری پیچیدگی نسبی صادرات کشورها استفاده می‌شود.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه