راهیابی دانشجویان شریف به مسابقات جهانی برنامه‌سازی دانشجویی

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- تیم دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به عنوان تیم نخست مسابقه‌ بین‌المللی برنامه‌سازی دانشجویی در منطقه‌ غرب آسیا به چهل و هشتمین مسابقه جهانی برنامه‌سازی دانشجویی راه یافت.

به گزارش گروه علم و آموزش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از دانشگاه صنعتی شریف، بیست و چهارمین دوره از مسابقات بین‌المللی برنامه‌نویسی دانشجویی (ICPC) در منطقه‌ غرب آسیا با حضور ۸۰ تیم از بهترین برنامه‌نویسان دانشجوی دانشگاه‌های مختلف کشور در دانشگاه صنعتی شریف طی دو روز برگزار شد.

در این دوره از مسابقات، چهار تیم از دانشگاه صنعتی شریف موفق شدند جایگاه‌های اول تا چهارم مسابقه را به خود اختصاص دهند. همچنین یک تیم از دانشگاه تهران و یک تیم از دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شدند رتبه‌های پنجم و ششم مسابقات را کسب کنند.

به این ترتیب تیم بالمر پیک Ballmer Peak از دانشگاه صنعتی شریف جواز حضور در چهل و هشتمین مسابقه جهانی برنامه‌سازی دانشجویی را دریافت کرد. این مسابقات شهریورماه سال‌جاری در کشور قزاقستان برگزار می شود.

این مسابقه که از سال ۱۹۷۷ توسط انجمن معتبر ای‌سی‌ام با هدف ارتقای توانایی برنامه‌نویسی گروهی در بین دانشجویان بنا نهاده شده است، هر ساله به‌صورت منطقه‌ای در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود و برندگان مسابقات منطقه‌ای به مرحله‌ی جهانی راه می‌یابند.

راهیابی دانشجویان شریف به مسابقات جهانی برنامه‌سازی دانشجویی

از سال ۱۳۷۸ که تهران میزبان مسابقات منطقه‌ای غرب آسیا بوده است، دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یکی از سایت‌های منطقه‌ی غرب آسیا میزبان تیم‌های مختلف از داخل و خارج کشور بوده است. امسال نیز دانشگاه صنعتی شریف با همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مجموعه دانش‌بنیان هزاردستان میزبان این رقابت‌ها بود.

مسابقات بین المللی برنامه نویسی دانشجویی به عنوان المپیک برنامه‌نویسان شناخته شده و در مجامع علمی از اعتبار ویژه‌ای برخوردار است. دانشگاه صنعتی شریف با برگزاری سالانه این مسابقه نقش مهمی در ارتقای توان نخبگان برنامه‌نویس کشور و ایجاد شور و هیجان مثبت در آنان داشته است. همچنین تیم دانشگاه صنعتی شریف در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۹ موفق شد به جمع ۱۰ تیم برتر جهان راه یافته و مدال برنز این مسابقات را از آن خود کند.

خاطرنشان می‌شود، در آیین افتتاحیه بیست و چهارمین دوره از مسابقات بین‌المللی برنامه‌نویسی دانشجویی، دکتر امیر نجفی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف، محقق دانشگاه فناوری ماساچوست MIT آمریکا و دارنده مدال المپیاد جهانی، در رابطه با یادگیری ماشینی، اهمیت بهینه‌سازی در مدل‌های آموزش و آخرین تحقیقاتش در یادگیری ماشین را با دانشجویان به اشتراک گذاشت.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه