تاثیر زمان مصرف داروهای فشارخون بر جلوگیری از خطر حمله قلبی

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- پژوهش‌های دانشمندان حاکی از این است که زمان مصرف داروهای فشار خون بر جلوگیری از خطر حمله قلبی تأثیر دارد.

به گزارش گروه علم و آموزش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از وبگاه سایِنس اَلِرت، یک پژوهش جدید نشان می‌دهد مصرف داروهای فشار خون در زمانی که با تیپ شخصیت زمانی (روشی که ریتم شبانه روزی بدن روی زمان خواب و بیدار شدن اثر دارد) افراد همخوانی دارد، احتمالاً خطر حمله قلبی را کاهش می‌دهد.

به عبارت دیگر، برای افراد شب‌زنده‌دار احتمالاً بهتر است که داروی فشار خون خود را عصرها و برای افراد سحرخیز بهتر است آن را صبح‌ها مصرف کنند. به نظر می‌رسد این زمان‌بندی، از قلب در برابر خطرهای ناشی از فشار خون حفاظت کند.

تاثیر زمان مصرف داروهای فشارخون بر جلوگیری از خطر حمله قلبی

گروه پژوهشی بین‌المللی که این پژوهش را انجام دادند، سوابق بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ نفر را بررسی کردند. این افراد به سؤالاتی درباره تیپ شخصیت زمانی خود پاسخ دادند؛ سپس به طور تصادفی به چند گروه تقسیم شدند و برای آن‌ها تجویز شد که داروهای فشار خون خود را در زمان‌های مختلف مصرف کنند. پس از آن، چند ماه زیر نظر قرار گرفتند.

به گفته پژوهشگران، نتایج این پژوهش نشان‌دهنده یک تغییر الگو در درمان فشار خون بالاست و برای اولین‌بار نشان داد در نظر گرفتن تیپ شخصیت زمانی هنگام تعیین زمان داروهای ضد فشار خون (راهبردی که کرونوتراپی شخصی‌شده نامیده می‌شود) احتمالاً خطر حمله قلبی را کاهش می دهد.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه