برترین‌های جایزه ترویج علم، آبان ۱۴۰۳ معرفی و تجلیل می‌شوند

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- رئیس انجمن علم ایران، ۲۰ شهریور امسال را آخرین مهلت معرفی نامزدهای دریافت بیست و چهارمین دوره جایزه ترویج علم اعلام کرد و گفت: برترین‌های این جایزه آبان ۱۴۰۳ همزمان با هفته ترویج علم معرفی و تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، مراسم بیست و چهارمین دوره جایزه ترویج علم و اختتامیه دوازدهمین رویداد هفته ترویج علم ایرانجایزه ترویج علم هر ساله آبان ماه همزمان با روزجهانی علم در خدمت صلح و توسعه و هفته ترویج علم ایران برگزار و از افراد یا سازمان‌هایی که بهترین و مؤثرترین فعالیت‌ها را برای همگانی‌ کردن علم، گسترش اندیشه و فرهنگ علمی در ایران و کاربرد علم در هریک از سطوح زندگی اجتماعی انجام داده‌اند، تقدیر می‌شود.

آیین بیست و چهارمین دوره جایزه ترویج علم و اختتامیه دوازدهمین رویداد هفته ترویج علم ایران، ۲۵ آبان گذشته در تالار ایوان شمس برگزار شد. مرحوم قانعی راد در سال ۱۳۹۵ برای تلاش در زمینه ترویج علم جامعه شناسی در حوزه های دانشگاهی و عمومی، در روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه تقدیر شده بود.حدود ۶ سال پس از درگذشت دکتر قانعی راد انجمن ترویج علم تصمیم به برگزاری جایزه‌ای به نام جایزه قانعی‌راد همزمان با بیست و پنجمین دوره جایزه ترویج علم، گرفته است.

پیش تر سه جایزه از جوایز ترویج علم در بخش‌های ادبیات کودک، محیط زیست و معلمان مناطق محروم با نام‌های توران میرهادی، محمد علی بهمن‌بیگی و هنریک مجنونیان نام‌گذاری شده بود و امسال در بیست و پنجمین دوره جایزه ترویج علم، با هدف توجه بیشتر به حوزه علوم اجتماعی و علوم انسانی اعطا می‌شودبر همین اساس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور عصر امروز (شنبه) میزبان نشست بیست و پنجمین دوره جایزه ترویج علم بود.

رئیس انجمن ترویج علم امروز در این نشست گفت: نشست امروز به معرفی جایزه زنده یاد محمدامین قانعی راد، جامعه‌شناس و مروج ترویج علم همچنین کنشگر اجتماعی اختصاص دارد و معرفی و تجلیل فعالان و مروجان علم و تشویق عموم به فعالیت و زمینه‌سازی برای ارتقای بینش و تفکر علمی در جامعه و ایجاد ارتباط بین علم و جامعه از مهمترین اهداف تعریف این جایزه است.

برترین‌های جایزه ترویج علم، آبان ۱۴۰۳ معرفی و تجلیل می‌شوند

اکرم قدیمی با بیان اینکه، کرسی یونسکو یکی از حامیان جایزه ترویج علم است افزود: البته برخی سازمان ها. انجمن ترویج علم را در برگزاری این رویداد یاری می کنند. این جایزه در راستای فعالیت‌ها و آثار دکتر قانعی‌راد در حوزه جامعه شناسی علم، اجتماعات علمی، جامعه شناسی مردم مدار، ارتباط علم و جامعه، جامعه‌شناسی حوزه عمومی، تلاش برای ترویج علم جامعه شناسی، کنشگر فعال اجتماعی و همچنین رساله های دکتری و پژوهش های اجتماعی به حائزین شرایط اهدا می شود.

وی همچنین از انتخاب افراد کمیته این جایزه با همراهی همکاران به خصوص معاونت پژوهشی این انجمن خبر داد و افزود: این جایزه از ۸ بخش تشکیل شده است.

قدیمی با بیان اینکه ۲۰ شهریور آخرین مهلت معرفی نامزدهای این جایزه است، تصریح کرد: آبان ماه ۱۴۰۳ برترین های جایزه قانعی راد معرفی و تحلیل خواهند شد..

ادامه دارد...

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه