تمجید اتحادیه جهانی از نابغه بختیاری‌

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- اتحادیه جهانی کشتی با تحلیل رقابت‌های رنکینگ‌دار بوداپست به تمجید از پدیده کشتی فرنگی ایران پرداخت.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی رنکینگ اتحادیه جهانی جام امره پولیاک و یانوس وارگا امروز روزهای ۱۹ و ۲۰ خردادماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد و در پایان تیم منتخب کشتی فرنگی ایران با ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۸ مدال برنز و کسب ۱۷۳ امتیاز بعنوان قهرمانی دست یافت.

برای تیم منتخب کشتی فرنگی ایران در این رقابت‌ها محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم و مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم به مدال نقره، امیررضا ده‌بزرگی در وزن ۶۰ کیلوگرم، میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم، سعید اسماعیلی در وزن ۶۷ کیلوگرم، دانیال سهرابی در وزن ۷۲ کیلوگرم، محمدرضا مختاری در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمدحسین محمودی در وزن ۸۷ کیلوگرم و شایان حبیب زارع در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

سعید اسماعیلی در این دوره از پیکارها نمایش بی‌نقصی داشت و با وجود اشتباه بچگانه برابر قهرمان جهان و المپیک در نهایت توانست صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس شود.

اتحادیه جهانی در تمجید از عملکرد این ستاره نوظهور کشتی ایران نوشت: کسی تصور نمی‌کرد که سعید اسماعیلی که عنوان قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد، لوئیز اورتا سانچز قهرمان جهان و المپیک از کوبا را به چالش بکشد؛ اما اسماعیلی این کار را کرد و حتی تا ثانیه پایانی پیروز مبارزه بود که روی یک غفلت برد را با باخت عوض کرد.

در ادامه تحلیل اتحادیه جهانی کشتی آمده است: کیوتارو سوگابه می‌توانست در دیدار رده‌بندی انتقام شکست سال گذشته مسابقات جهانی بلگراد را از یک ایرانی بگیرد اما او نیز اسیر جوانی سعید اسماعیلی شد. کیوتارو سوگابه سال گذشته در یک کشتی پرحاشیه مغلوب محمدرضا گرایی شد.

در ادامه گزارش اتحادیه جهانی کشتی آمده است: هر چند که باخت برابر اورتا سانچز برای اسماعیلی گران تمام شد اما وی در ادامه توانست خود را جمع کرده و با برد برابر کیوتارو سوگابه به مدال برنز برسد. اسماعیلی همچنین در ۲ دیدار انتخابی برابر محمدرضا گرایی دارنده نشان طلای المپیک را شکست داد و بلیت پاریس را به نام خود رزرو کرد.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه