شوک به تزارها؛ تانک روسی به دروازه پاریس نرسید

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- کمیته بین المللی المپیک با حذف نامداران کشتی روسیه عملا این کشور را در بازی‌های المپیک پاریس خلع سلاح کرد.

به گزارش شنبه شب آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، کمیته بین المللی المپیک با انتشار لیست جدیدی از واجدین شرایط روسیه، کشتی این کشور را عملا خلع سلاح کرد. در این لیست نامی از عبدالرشید سعدالله‌یف، زائور اوگویف، زائوربک سیداکوف، سرگی سیمینوف و خبیب گادژی ماگمادوف دیده نمی‌شود.

در خبر منتشر شده در سایت IOC آمده است که این لیست براساس اطلاعات جدید از منابع مختلف، به ویژه لیست رسمی ورزشکاران وابسته به باشگاه‌های ورزشی ارتش و نیروهای امنیتی که در وب سایت‌های رسمی در روسیه و بلاروس به انتشار رسیده، تهیه شده است.

در لیست جدید کمیته بین المللی المپیک، ۱۶ کشتی‌گیر تایید شدند که ۱۰ کشتی‌گیر از روسیه و ۶ نفر از بلاروس هستند. البته این کشتی گیران در صورت کسب مدال المپیک باید بدون پرچم و سرود ملی به روی سکو بروند.

ناچین مونگوش، شامیل ممدوف، ارسلان باگایف و عبدالله کوربانوف در کشتی آزاد و در رشته فرنگی آلان اوستایف، ماگومد مورتازالیف به همراه چهار کشتی‌گیر زن مجوز حضور در المپیک را دریافت کرده‌اند.

با این شرایط تیم کشتی آزاد روسیه به صورت ناقص راهی پاریس خواهد شد و از آرتور نایفنوف روسی حریف یزدانی نیز در پاریس خبری نیست. باگایف در وزن ۸۶ کیلوگرم نماینده تزارها است.

برای بلاروس نیز یاهور آکولیچ و اولادزیسلائو کازلو در کشتی آزاد و ابوبکر خاسلاخانائو و دیمیتری زاروبسکی به همراه دو کشتی‌گیر زن مجوز شرکت در المپیک پاریس را دریافت کردند.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه